7 187 läst ·
69 svar
7k läst
69 svar
Det går inte att öppna kallt vatten till värmepanna!!! inget varmvatten i huset :////
Det ska vara denna ventil som ska vara öppen hela tidenE Emanuel01 skrev:
Det som händer följande ..S0MMER skrev:
Trycket ökar på manometern till 1,4 sedan rinner bara det ut vidare till skvallerslangen och trycket stanna vid 1,4b. Om jag öppnar flera kranar på varmt vatten så går tycket ner till 1,2bar men det fortsätter rinner bara på genom skvallerslangen så stannar aldrig vattnet i system. vilket gör att temp sjunker och sjunker....
när avstängaren stängt och jag har stabilt tryck på tex. 1bar sedan så fort jag öppnar kranen på varmt sidan så sjunker trycket på manometer ...F Fabian S. skrev:Det som händer följande ..
Trycket ökar på manometern till 1,4 sedan rinner bara det ut vidare till skvallerslangen och trycket stanna vid 1,4b. Om jag öppnar flera kranar på varmt vatten så går tycket ner till 1,2bar men det fortsätter rinner bara på genom skvallerslangen så stannar aldrig vattnet i system. vilket gör att temp sjunker och sjunker....
Du måste ha ett läckage någonstans. Trycket i värmesystemet ska inte gå upp när du rör ventilen du visade. Är lite nyfiken på vad som händer om du använder rätt ventil till att fylla värmesystemet. Ökar trycket snabbt?
Det är något svårt att hänga med vad TS skriver. Men det låter definitivt som att varmvattenberedaren läcker.
Enklaste lösningen är nog att hänga dit en ny varmvattenberedare på sidan om.
Det får man om man pluggar varmvattenberedarens anslutningar.