Det här har kanske inte så mycket med byggnadsvård att göra utan kanske mera om ett sätt att leva, men kanske i förlängningen.....
Jag hittade en artikel om denna unga tjej i Örnsköldsviks Allehanda, hon har flyttat till en gammal skola i en by ca 6 mil från där jag bor. Byarna inåt landet här håller fort på att dö ut, så det här välkomnar vi!
Titta in här: http://jonnajinton.se/
 
Gilla!!! d^_^b Visst berör det byggnadsvård på det sättet att man inte bor i sitt gamla hus med nybyggnadsstandardlägenhetmed22graderochgolvvärme. Det är inte för att man är självplågare utan för att diffusionsöppna material varierar mer med yttertemperaturen. Man kanske inte har som livsmål att gå barfota på sina golv när det är -25 ute osv osv.
Sen kan man bli filosofisk och grunna på människans överlevnadskonst att anpassa sig till väder och vind, gynsamma och ogynsamma levnadsvillkor.
 
Det där reportaget läste jag i tidningen! Grundtjärn ligger bara par, tre mil från byn jag och min pojkvän ska flytta till :)
 
Vi blir ju nästan grannar, så tätt som vi bor här :)
 
Jag hittade min gamla tråd med tipset om Jonna Jinton, har ju gått kanon för henne:

En Instagram-profil med användarnamnet jonnajinton, med 1,5 miljoner följare och beskrivningen "Artist living in the woods in the north of Sweden".
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.