Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Någon som vet vad trådskaparen har för yrke? Skulle ju vara väldigt intressant att veta...
 
Excel Excel skrev:
Bra början, men när du nämnde ”vita privilegierade medelålders män” tappade jag intresset. Gör jobbet själv istället.
Fast det ligger i tiden att skylla allt på vita privilegierade män, har du inte märkt det?
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Skumpe Skumpe skrev:
Hade hantverkare gjort sitt jobb hos kund som de hade gjort det hemma hade vi inte behövt hänga över din axel.
Hemma behöver man inte ta rast om man inte vill. Man behöver ej heller sitta och skriva upp varenda skruv man skruvat i och hur lång tid det tar för att motivera kunden till att inte klaga över beställt jobb. Hemma har hantverkaren en bild över hur det ska se ut långt innan jobbet påbörjas. Hos kunden måst hv först gå igenom jobbet med kund för att veta vad som önskas av kund, på debiterbar tid såklart osv. Jag tror inte jag behöver fortsätta va?
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Sittställning
holetaker holetaker skrev:
Hemma behöver man inte ta rast om man inte vill. Man behöver ej heller sitta och skriva upp varenda skruv man skruvat i och hur lång tid det tar för att motivera kunden till att inte klaga över beställt jobb. Hemma har hantverkaren en bild över hur det ska se ut långt innan jobbet påbörjas. Hos kunden måst hv först gå igenom jobbet med kund för att veta vad som önskas av kund, på debiterbar tid såklart osv. Jag tror inte jag behöver fortsätta va?

Hemma behöver man vara beställare och hantverkaren med mycket mindre erfarenhet än hantverkaren. Man har en helt egen tidsplan visserligen men man räknat alltid fel för man har ingen aning om tidsåtgång så skilsmässan kryper närmre och närmre för att leva i kaos är aldrig kul haha ;)
 
  • Gilla
holetaker
  • Laddar…
OCDennis OCDennis skrev:
:rofl: Haha! Är du på riktigt? Hoppas att du är ett ”troll” eller någon forum ansvarig som vill få igång en ”skitstorm”! För om ni inte är något av ovanstående så lider jag med personalen på den ”skyddade verkstad” som ni tillhör. Har ingen aning om vad som är er dagliga syssla för att få bröd på bordet.. Att det inte är något som har med hantverk att göra.. det står för mig självklart.. Med tanke på att ni anlitar andra till att göra allt som vuxna karlar inte skulle överlåta till någon annan än sig själva (vare sig om vi är experter på det specifika området eller ej, priset för en ”drulleförsäkring” är så mycket lägre än det för att ”komma ut” som kärring) Att ni sedan inte har någon insikt i hur man som hantverkare mm. måste fördela kostnaderna på ett sett som på pappret kan se lite, med din verklighetsuppfattning icke överensstämmande, fel ut.. Det gissar jag på att det har sin grund i att ni har en personlighet som lämnar mycket i övrigt att önska.. Helt enkelt inte lyckats vara ”en go gubbe”, lyssna på din inhemska & anlitade hantverkare, inte hänga denne över axeln under hela jobbet.. lika roligt som att ha en epileptisk polare med sig på rave. (vilket ni redan erkänt att ni misslyckats med.. i och med att ni stått och kartlagt hantverkare med vad som framstår som kikare och stoppur) När man inte lyssnat på något annat än det bästa man vet, sin egen ljuva stämma.. Då kommer ofta verkligheten som en chock! Men att här göra dessa egna tillkortakommanden till ett upprop för att bojkotta svenska hantverkare och förespråka okunskap om lagstadgad tid för rast vilken man själv förfogar fritt över när det kommer till när man tar den..om inget annat är ök. dessutom övervaka anlitad arbetskraft likt en trenchcoat fluktare.. Nä.. inte okej..
Tja...jag läste hela krian, men var tvungen att ta rast i mitten. Lite mycket av ett "försvarstal", kanske.
 
Sittställning Forlowt skrev:
Hemma behöver man vara beställare och hantverkaren med mycket mindre erfarenhet än hantverkaren. Man har en helt egen tidsplan visserligen men man räknat alltid fel för man har ingen aning om tidsåtgång så skilsmässan kryper närmre och närmre för att leva i kaos är aldrig kul haha ;)
Haha, ja så är det ju! Å det är precis just då, som det är lättare att skylla på en hantverkare vars arbete man har noll insyn och förståelse för
 
  • Gilla
Anonymiserad 137805
  • Laddar…
Ruttenrot Ruttenrot skrev:
Konstigt att det får ta tid att ge svar. De hantverkare jag anlitat (inte många) har talat i mobilen lika mycket som de utfört det de var anlitade till. Hur klarade man sig före "nallen"?
Före Nallens tid ringde inte kunderna stup i kvarten. ;)
 
  • Gilla
  • Haha
Anonymiserad 137805 och 2 till
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Före Nallens tid ringde inte kunderna stup i kvarten. ;)
Schwammel, Krille. Kunderna skall inte ha numret till den som utför arbetet. "Skuttmentalitet".
 
Sittställning
holetaker holetaker skrev:
Haha, ja så är det ju! Å det är precis just då, som det är lättare att skylla på en hantverkare vars arbete man har noll insyn och förståelse för
Haha tja ja.. lite därför man får fråga men många ggr ska man hålla käft och bara låta dom jobba... Meeeen jag kan nämna ett par ggr det hade varit katastrof ifall jag inte ingripit. Men å andra sidan har jag bra kunskap kring vissa saker, eller ja.. jag samlar kunskap :crysmile:
 
D docboy skrev:
Någon som vet vad trådskaparen har för yrke? Skulle ju vara väldigt intressant att veta...
Bloggare
 
  • Gilla
Uffe A
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Olika affärsmodeller helt enkelt. Men overheaden ska in oavsett så sista raden blir densamma. Eftersom konsumenter hävdar att dom efterfrågade transparens så anser jag att ni döljer för mycket kostnader i overheaden.
Vet inte om jag håller med om det. Kunder tar för givet att jag har prylarna som krävs för jobbet, på samma sätt som att jag förutsätter att elektrikern har egen multimeter, skruvmejsel och transport.
 
holetaker holetaker skrev:
Haha, ja så är det ju! Å det är precis just då, som det är lättare att skylla på en hantverkare vars arbete man har noll insyn och förståelse för
Oj, tack för att du så enkelt kan bedömma att de som uttryckt frustration över klappkassa eller utblivna hantverkare helt enkelt saknar kunskap om hantverkarens arbete.
T o m de som säger att de är gamla hantverkare.

Jag för en känsla av du inte håller med om att mycket av kritiken gentemot uttalade beteenden är ett tecken på undermåliga hantverkare.
 
E eleson skrev:
Oj, tack för att du så enkelt kan bedömma att de som uttryckt frustration över klappkassa eller utblivna hantverkare helt enkelt saknar kunskap om hantverkarens arbete.
T o m de som säger att de är gamla hantverkare.

Jag för en känsla av du inte håller med om att mycket av kritiken gentemot uttalade beteenden är ett tecken på undermåliga hantverkare.
Din känsla stämmer! Min erfarenhet, efter 26 år som hantverkare är att hantverkarna gör ett utomordentligt jobb och har mycket kunnande. Dock ramlar mycket mellan stolarna på vägen från beställaren till hantverkaren. Nu syftar jag givetvis på hantverkaren som anställd och inte en egenföretagare.
 
Skumpe Skumpe skrev:
Hade hantverkare gjort sitt jobb hos kund som de hade gjort det hemma hade vi inte behövt hänga över din axel.
Du bara måste avslöja din utbildning och vad du arbetar med eller möjligen har arbetat med.
 
mexitegel mexitegel skrev:
Jag tar med ostbågar
I bring the beer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.