26 389 läst ·
25 svar
26k läst
25 svar
Designar ett utebord (kryssbord)
Snyggt jobbat - själv har jag byggt ett likande fast för utomhusbruk. Underredet är tryckt läkt från brädgården (gratis alltså
.Bordsskivan är vanliga burna 28x120 bruna tryckta trall.
Ser att skivan sticker ut ganska mycket mer än benens bas. Du är inte orolig att bordet kommer kännas instabilt? Jag skulle inte låta benen sluta längre in från bordsskivans kant än 5 cm.DennisCA skrev:
Jag har inte heller några bekymmer med överhänget - man få väl be att tonåringarna bara dansa "mitt" på bordet och undviker ytterdelarna om de är ensamma på bordet!
Kan bli lite pinsamt om en gäst sätter/lutar sig mot bordskanten och välter vinglas mm. Konstruktionen har för och nackdelar.Johan_från_lund skrev:
Inga problem - bordet är 2,80 långt och väger en hel del!
Vad har du använt för dimensioner till ditt bord? Jag skall själv försöka fixa någon till uterummet och tycker att dina propositionerna ser bra ut.perhed skrev:
Du menar längs med sidorna? Isåfall är det något jag inte tänkte så noga på. En bra punkt att notera dock, tack!arneri68 skrev:
230 x 103 x 73. Allt i regelvirke 45 x 145. Överhäng på ca 30cm
Benen är i 80x80. Jag limmade ihop och sågade till storlek. Kanske kunde ha gjort benen lite tunnare.
Benen är monterade med fransk träskruv underifrån enligt skiss.
Benen är i 80x80. Jag limmade ihop och sågade till storlek. Kanske kunde ha gjort benen lite tunnare.
Benen är monterade med fransk träskruv underifrån enligt skiss.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "träskruv"
Träskruv Big Dog ZF Max C4 utomhus FAST
För användning utomhus
126 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden