Tack. Betongen ligger löst. Väldigt tungt och rör sig ingenting. Lade på betongen och skruvade fast skivorna intill när betongen låg där.
Jag har tre reglar med stöd under.
 
Snyggt jobbat - själv har jag byggt ett likande fast för utomhusbruk. Underredet är tryckt läkt från brädgården (gratis alltså :-).Bordsskivan är vanliga burna 28x120 bruna tryckta trall.
 
  • 2015-08-15-2901 Utebord.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • 2015-08-15-2893 Utebord Small.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
DennisCA skrev:
Designat om det lite mera efter feedback, flyttade in benen så att dom ska komma mellan två stolar, så behöver ingen sitta med bordsbenen ivägen.
Ser att skivan sticker ut ganska mycket mer än benens bas. Du är inte orolig att bordet kommer kännas instabilt? Jag skulle inte låta benen sluta längre in från bordsskivans kant än 5 cm.
 
Jag körde på en sarg i mitten och ett överhäng på 30cm. Blev tillräckligt stadigt tycker jag. Bra om man kan sitta på kortsidan också.

IMG-20150821-WA0001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag har inte heller några bekymmer med överhänget - man få väl be att tonåringarna bara dansa "mitt" på bordet och undviker ytterdelarna om de är ensamma på bordet!
 
Johan_från_lund skrev:
Jag har inte heller några bekymmer med överhänget - man få väl be att tonåringarna bara dansa "mitt" på bordet och undviker ytterdelarna om de är ensamma på bordet!
Kan bli lite pinsamt om en gäst sätter/lutar sig mot bordskanten och välter vinglas mm. Konstruktionen har för och nackdelar.
 
Inga problem - bordet är 2,80 långt och väger en hel del!
 
perhed skrev:
Jag körde på en sarg i mitten och ett överhäng på 30cm. Blev tillräckligt stadigt tycker jag. Bra om man kan sitta på kortsidan också.

[bild]
Vad har du använt för dimensioner till ditt bord? Jag skall själv försöka fixa någon till uterummet och tycker att dina propositionerna ser bra ut.
 
arneri68 skrev:
Ser att skivan sticker ut ganska mycket mer än benens bas. Du är inte orolig att bordet kommer kännas instabilt? Jag skulle inte låta benen sluta längre in från bordsskivans kant än 5 cm.
Du menar längs med sidorna? Isåfall är det något jag inte tänkte så noga på. En bra punkt att notera dock, tack!
 
230 x 103 x 73. Allt i regelvirke 45 x 145. Överhäng på ca 30cm

Benen är i 80x80. Jag limmade ihop och sågade till storlek. Kanske kunde ha gjort benen lite tunnare.

Benen är monterade med fransk träskruv underifrån enligt skiss.

WP_20151030_001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
roli
  • Laddar…
P perhed skrev:
Jag körde på en sarg i mitten och ett överhäng på 30cm. Blev tillräckligt stadigt tycker jag. Bra om man kan sitta på kortsidan också.

[bild]
Hej! Hur har du fäst sargen på kortsidorna? Hur pass stabil blir den lösningen?

Mvh, Sofia
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.