602 626 läst ·
10 844 svar
603k läst
10,8k svar
Den stora öltråden!
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 324 inlägg
Bör ligga på Cider/alkoläsk hyllan?Mikael_L skrev:
Bara för att lura mig låg de i en sån där korg mitt i gången någonstans i butiken, med lite flashiga skyltar, 4st för 35 spänn.
Ja, de är helt OK att dricka, men helst ordentligt kylskåpskalla, annars blir det riktigt kvalmigt sött
Men jag blev lurad, tänkte att det möjligen kunde påminna om Radler, eller fruktig IPA eller så...
Ja, de är helt OK att dricka, men helst ordentligt kylskåpskalla, annars blir det riktigt kvalmigt sött
Men jag blev lurad, tänkte att det möjligen kunde påminna om Radler, eller fruktig IPA eller så...
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 360 inlägg
Men en riktig öl blev det också.
Jag har ju snöat in på veteöl till fredagstacosen.
Nu blev det en ny för mig, en belgare (tror det är en veteöl i alla fall).
God, en massa spännande smaker där jag inte klarar av att sortera upp det, fruktig i alla fall.
God i alla fall, men lita inte på mig när jag försöker bedöma veteöl, då jag har väldigt dålig koll på typen.
Men jag blev iaf nöjd med denna till denna middag.
edit:
Låt den inte blir för varm...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har ju snöat in på veteöl till fredagstacosen.
Nu blev det en ny för mig, en belgare (tror det är en veteöl i alla fall).
God, en massa spännande smaker där jag inte klarar av att sortera upp det, fruktig i alla fall.
God i alla fall, men lita inte på mig när jag försöker bedöma veteöl, då jag har väldigt dålig koll på typen.
Men jag blev iaf nöjd med denna till denna middag.
edit:
Låt den inte blir för varm...
Redigerat:
Provade en Bryggvärk…tyvär upplevde jag för mycket bäska, sonen tyckte att den var Drickbar.
(då sa jag att jag också tyckt den var drickbar när jag var 18-25…men ställer fler krav än alkoholhalten på dryckerna idag)😉
(då sa jag att jag också tyckt den var drickbar när jag var 18-25…men ställer fler krav än alkoholhalten på dryckerna idag)😉
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 341 inlägg
Trevligt att höra, att det smakade alltså! De gör sig som du konstaterat bäst källarkalla snarare än kylskåpskalla. Och har man möjlighet att dricka handpumpat snarare än på flaska är det som bäst.Mikael_L skrev:
Klicka här för att svara