602 626 läst ·
10 844 svar
603k läst
10,8k svar
Den stora öltråden!
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 324 inlägg
Som nämnts så sitter det ju aldrig fel med ESB från Fuller's. Den är ju alkoholstarkare än en "äkta" bitter men det gör inte så mycket. Jag beställde en låda till landet som husöl.B Bästerortarn skrev:Ok, en fråga till er konnässörer apropå att bitter nämns i förra inlägget. Under en period för ca. 30-35 år sedan så drack jag orimliga mängder bitter i samband med besök i u-landet med bra fotboll och trevlig pubkultur.
P.g.a. anledningar kommer jag egentligen inte ihåg så mycket mer än att jag nog oftast beställde en pint av "husets bitter" och att jag gillade det som fan. Inte mycket att gå på men tipsa mig gärna om en bra inkörs-bitter att testa för att se om jag fortfarande är lika förtjust.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Sen ska du ta dig till Churchill Arms på Tulegatan vid tillfälle. De har Fuller's ESB på fat, dvs handpumpad cask, och även London Pride och Fuller's IPA. I Sverige gör vi ingen skillnad på cask och keg utan allt är fat men cask är bäst. 😋
Ja när jag tänker efter är det nog från banans lägsta direkt vidare upp till högsta punkt.delux skrev:
Solen gick i moln lite när vi rullade bort mot växlingsområdet och det gjorde stor skillnad.
Tror inte jag tappade mer än 2 placeringar, omåkt av 3 och kom ikapp 1 som blivit "matt i lacken" 😇
Skål! 🍻☀️
Ursäkta för offtopic nu
Även om man blir stoppad för koll av legg ifall man väljer självutcheckning pga lättölsstyrka, så är det inte en öl. Inte i närheten, det är mango/passions-läsk, med lättöls styrka.
Nu vet ni, ifall ni ser den på affären och undrar.
Logga in
Skapa konto
Även om man blir stoppad för koll av legg ifall man väljer självutcheckning pga lättölsstyrka, så är det inte en öl. Inte i närheten, det är mango/passions-läsk, med lättöls styrka.
Nu vet ni, ifall ni ser den på affären och undrar.