591 480 läst ·
10 466 svar
591k läst
10,5k svar
Den stora öltråden!
Nötegårdsgubben skrev:
Det är ju perfekt när man hittar öl som passar till maten. Mat o dryck är ju en stor del av njutningen i livet. För övrigt håller jag med dig, till het mat dricker jag också gärna vete eller lager.Mikael_L skrev:
Det är ju dags att börja testa de nya (det var ju en beställning som jag hämtade ut i veckan, mycket som inte finns i butik).
Så igår drack jag denna
[bild]
Det är en veteöl, då jag på sätt och vis inte gillar veteöl och har ganska liten erfarenhet så har jag svårt att bedöma/betygsätta, men jag tyckte att det som stod på bolagets hemsida stämde rätt väl.
Rejäl och hållbar skumkrona
Jag drack den igår till pulled pork, som vi serverade nästan som Tacos, dvs inlindat i tortilla-bröd och med olika chilistarka såser.
Och det här att jag inte gillar veteöl till trots, så har jag upptäckt vad bra de brukar passa till denna chilihetta, så därför har ändå veteöl blivit ett ganska stående inslag i min ölkyl, men dricks typiskt just bara vid dessa tillfällen.
Sen kan man ju ärligt talat också säga att det är ju inte rätt metod att bedöma en öl (eller någon dryck) med en mun bedövad av en massa chili.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 101 inlägg
Jag köpte dem verkligen bara för att det var en kul burk och för att få säga ”nämen vafan, en korvöl till det här kanske?” och få några glada skratt på det.
Att det var Nils Oscar och förmodligen kommer vara gott också är en ren bonus, jag hade köpt den om det varit Spendrups med.
Att det var Nils Oscar och förmodligen kommer vara gott också är en ren bonus, jag hade köpt den om det varit Spendrups med.
Administrator
· Skåne
· 6 789 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 264 inlägg