603 286 läst ·
10 873 svar
603k läst
10,9k svar
Den stora öltråden!
Administrator
· Skåne
· 6 832 inlägg
Gjorde en beställning förra veckan som jag hämtade idag.
Det var nog bra, för det började bli lite tomt på ölhyllan i extrakylen.
Det är ganska dåligt med billiga öl, och det blev väl inte heller så mycket bättre nu.
Sådana som passar när jag inte vill ha något speciellt, bara att det är en vanlig enkel öl
I bild är väl Lucky bait och Pelles typiska sådana.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Det är ganska dåligt med billiga öl, och det blev väl inte heller så mycket bättre nu.
Sådana som passar när jag inte vill ha något speciellt, bara att det är en vanlig enkel öl
Kul med lite gott och blandat 😊. Se upp med Spendrupsflaskan "A ship full of pale ale" för det är en returflaska. Pant 3 kronor.Mikael_L skrev:
[bild]
[bild]
Logga in
Skapa konto
Det var en ren slump att jag såg det. Hade inte en aning om att det finns pantflaskor idag.
Tycker lucky bait är prisvärdMikael_L skrev:
[bild]
[bild]
Oja, jag tycker den piskar en hel del 50% dyrare öl.P Pin skrev:
Men den är ju ett smart drag av Spendrups.
Med en smak lite mellan IPA och typ Heineken eller Carlsberg hof, så placerar dom sig lite mitt i smakpreferensen för en massa öldrickare, och sen har de lyckats att hålla priset vansinnigt lågt.
Första gången trodde jag det var IPAMikael_L skrev:
Det är ju dags att börja testa de nya (det var ju en beställning som jag hämtade ut i veckan, mycket som inte finns i butik).
Så igår drack jag denna
Det är en veteöl, då jag på sätt och vis inte gillar veteöl och har ganska liten erfarenhet så har jag svårt att bedöma/betygsätta, men jag tyckte att det som stod på bolagets hemsida stämde rätt väl.
Rejäl och hållbar skumkrona
Jag drack den igår till pulled pork, som vi serverade nästan som Tacos, dvs inlindat i tortilla-bröd och med olika chilistarka såser.
Och det här att jag inte gillar veteöl till trots, så har jag upptäckt vad bra de brukar passa till denna chilihetta, så därför har ändå veteöl blivit ett ganska stående inslag i min ölkyl, men dricks typiskt just bara vid dessa tillfällen.
Sen kan man ju ärligt talat också säga att det är ju inte rätt metod att bedöma en öl (eller någon dryck) med en mun bedövad av en massa chili.
Så igår drack jag denna
Logga in
Skapa konto
Det är en veteöl, då jag på sätt och vis inte gillar veteöl och har ganska liten erfarenhet så har jag svårt att bedöma/betygsätta, men jag tyckte att det som stod på bolagets hemsida stämde rätt väl.
Rejäl och hållbar skumkrona
Jag drack den igår till pulled pork, som vi serverade nästan som Tacos, dvs inlindat i tortilla-bröd och med olika chilistarka såser.
Och det här att jag inte gillar veteöl till trots, så har jag upptäckt vad bra de brukar passa till denna chilihetta, så därför har ändå veteöl blivit ett ganska stående inslag i min ölkyl, men dricks typiskt just bara vid dessa tillfällen.
Sen kan man ju ärligt talat också säga att det är ju inte rätt metod att bedöma en öl (eller någon dryck) med en mun bedövad av en massa chili.
Redigerat:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 374 inlägg