595 379 läst ·
10 561 svar
595k läst
10,6k svar
Den stora öltråden!
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 283 inlägg
Haha, touche ...
Jaja, då kontrar jag med.
Nyhet på bolaget, rätt slätstruken, lite lätt meningslös. Ganska lik en Lucky bait eller Heineken typ
Smuttade lite innan jag tog en tugga mat, och tänkte att det fanns någon tendens av frukt, kanske druva, då namnet fick mig att tänka Champagne.
Men tyvärr glömde jag att analysera det något mer, utan sen intogs den tillsammans med tandoori-kryddad lax, och små nyanser av saker och ting försvinner då.
Men nåja, trots att jag kände mig aningens missnöjd kommer jag köpa en till (det var ju typ inga pengar heller), och undersöka den där frukttonen lite mer noga.
Men annars, aningens sötma, inget speciellt drag i beskan, inte så maltig ... tja lätt att dricka, men svår att känna sig lyrisk över.
Jaja, då kontrar jag med.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyhet på bolaget, rätt slätstruken, lite lätt meningslös. Ganska lik en Lucky bait eller Heineken typ
Smuttade lite innan jag tog en tugga mat, och tänkte att det fanns någon tendens av frukt, kanske druva, då namnet fick mig att tänka Champagne.
Men tyvärr glömde jag att analysera det något mer, utan sen intogs den tillsammans med tandoori-kryddad lax, och små nyanser av saker och ting försvinner då.
Men nåja, trots att jag kände mig aningens missnöjd kommer jag köpa en till (det var ju typ inga pengar heller), och undersöka den där frukttonen lite mer noga.
Men annars, aningens sötma, inget speciellt drag i beskan, inte så maltig ... tja lätt att dricka, men svår att känna sig lyrisk över.
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 625 inlägg
Okej, testade Caipirinha Sour igår samtidigt som jag brände in ett gäng nya stekpannor och kastruller.
Jag kan konstatera att namnet för någon som inte är så bevandrad i ölträsket är en aning missvisande då den inte är speciellt sur.
Hur som helst riktigt bra och toppenbra sommardricka. 7,5/10 kontorsfetton.
Snart ska jag testa om Finn Hazy IPA gör även mig dålig i kistan 😨
Logga in
Skapa konto
Jag kan konstatera att namnet för någon som inte är så bevandrad i ölträsket är en aning missvisande då den inte är speciellt sur.
Hur som helst riktigt bra och toppenbra sommardricka. 7,5/10 kontorsfetton.
Snart ska jag testa om Finn Hazy IPA gör även mig dålig i kistan 😨
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 625 inlägg
Nu har jag testat denna helt utan magkurr, Delhi-belly etc. I.o.f.s. kan det ju vara olika batcher men det kan vara ni som är tunnisar också 😜[SKPG]Zamora skrev:
[bild]
Köpte 3 av dessa förra fredagen. Frun drack en på lördagskvällen, blev magsjuk natten till söndag.
Jag drack en i fredags, blev magsjuk natten till lördag.
Båda blev "friska" på 24 timmar
I övrigt äter vi samma mat, gör matlådor, äter inte ute. Inget av barnen är påverkade.
Dessa är den minsta gemensamma nämnaren
Har en kvar, vågar jag dricka den.....
Logga in
Skapa konto
Helt ok men inget märkvärdigt. Den är som en sämre version av Carnegies 100W som är mitt "husöl" som jag alltid har en platta av i skafferiet. Smaken påminner i.a.f. väldigt mycket om den. 5,5/10 kontorsfetton från undertecknad