Smuttat länge på denna ikväll. Ett mästerverk på sitt vis med att kunna dölja så hög procent. Jättefina smaker och doft. Högt pris men värd att testas om man gillar Stouts. 17,5 % så ingen alkoholfri stout, men imponerande hur man lyckats bädda in styrkan i smakerna. Viss styrka slår igenom men den imponerar på hur man får ihop helheten. Blev nästan lika lång utläggning som recensionen 😂

• Flaska med fin färgsprakande etikett av "Omako Basoa Imperial Pastry Stout" bredvid ett glas med mörk stout på ett träbord.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Wow
Saelen och 5 till
  • Laddar…
Mikael_L
U Uffe A skrev:
Birra Artigianale är hantverksöl.
Är säker på att du kan hitta några pärlor där
Det är ju en familjesemester så det finns helt klart begränsade möjligheter att satsa min tid på att botanisera bland öl.

Men igår var vi och tog en pizza mellan två aktiviteter och vad ser jag inte att det står om den nedersta ölen i listan?
Menysida för öl; erbjudanden inkluderar fatöl, alkoholfritt, italienska och importerade alternativ, samt hantverksöl med olika volymer och priser.
Skapa konto

Och det visade sig vara en IPA, en OK ipa, där det mesta satt som det skulle utan att bli direkt speciellt på något vis.
Flaska av Petrognoła Tamura Session IPA bredvid ett ölglas med skummande öl.
Skapa konto

Sen har jag hittat lite blandade på affärerna, denna var trevlig, jag tyckte den påminde lite om en Newcastle Brown Ale i smak... ja kanske... Jag har ingen aning om det ens är en Ale
Flaska och glas med Angelo Poretti öl, placerade på en spishäll.
Skapa konto

Sen denna, en ganska vanlig lager
En flaska Peroni öl står på ett bord bredvid ett halvt fyllt glas med öl, andra glas och föremål i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Takko och 3 till
  • Laddar…
T Takko skrev:
Smuttat länge på denna ikväll. Ett mästerverk på sitt vis med att kunna dölja så hög procent. Jättefina smaker och doft. Högt pris men värd att testas om man gillar Stouts. 17,5 % så ingen alkoholfri stout, men imponerande hur man lyckats bädda in styrkan i smakerna. Viss styrka slår igenom men den imponerar på hur man får ihop helheten. Blev nästan lika lång utläggning som recensionen 😂
Man skojar inte bort 17,5% i en öl....
Intressant, får bli ett köp framöver.
Min favorit hittills är Stigbergets Big Bourbon Barrel Stout, 13,5%

• Gilla
Takko och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det är ju en familjesemester så det finns helt klart begränsade möjligheter att satsa min tid på att botanisera bland öl.

Men igår var vi och tog en pizza mellan två aktiviteter och vad ser jag inte att det står om den nedersta ölen i listan?
[bild]

Och det visade sig vara en IPA, en OK ipa, där det mesta satt som det skulle utan att bli direkt speciellt på något vis.
[bild]

Sen har jag hittat lite blandade på affärerna, denna var trevlig, jag tyckte den påminde lite om en Newcastle Brown Ale i smak... ja kanske... Jag har ingen aning om det ens är en Ale
[bild]

Sen denna, en ganska vanlig lager
[bild]
Jag föredrar fatöl, så alla spina på menyn är självklara valet 😉

Ölglas och skidutrustning på ett bord med alplandskap i bakgrunden. Meny med schnitzelreklam synlig.
Skapa konto

• Älska
  • Gilla
JohnBergq och 8 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Man skojar inte bort 17,5% i en öl....
Intressant, får bli ett köp framöver.
Min favorit hittills är Stigbergets Big Bourbon Barrel Stout, 13,5%
Nej, den smuttades på länge. Men det var riktigt bra smaker. Stigberget levererar…..finns många goda. Denna är en av de som ligger högt hos mig…..

• Etikett av Omnipollo Noa Pecan Mud Cake Stout med bourbon fatlagrad, 14,2% imperial stout. Bakgrund med mönster och betygsikoner.
    Skapa konto
  • Gilla
Roga1337 och 3 till
  • Laddar…
Metallskylt med texten "Everyone needs something to believe in, I believe... I'll have another beer" och en bild av ett ölglas med skum.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Uffe A och 9 till
  • Laddar…
En ölflaska och ett glas öl på en balkong med snötäckta tak och berg i bakgrunden under en solig dag.
Skapa konto

Vissa öl är det helt jävla oviiktigt hur de smakar. Det här var en av dem, vilket var tur.

• Gilla
  • Älska
13th Marine och 12 till
  • Laddar…
S
Ibland hoppas man att vissas öl spills ut. Precis just nu t.ex när jag ser den bilden... :D

• Älska
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Lillördag.
Flaska och glas med Bernard Bohemian Lager på ett köksbord.
Skapa konto

Helt ok tjeck. 👌

• Gilla
Uffe A och 5 till
  • Laddar…
Följer på med mitt i veckan helg. Ganska god bitter, men mer beska hade inget gjort då det ska vara en bitter. Men god.

• Flaska med etikett från Oppigårds Bryggeri samt glas med mörk öl på ett träbord.
    Skapa konto
  • Gilla
Uffe A och 1 till
  • Laddar…
Fredag, LEGO bygge och go`öl 😋
Ny musik från Jocke Berg också 👍
LEGO Wall-E bygge på bord med öl från Potum Brewery, omgiven av byggdelar och instruktioner, i ett hem med utsikt över trädgård.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Edlunn och 8 till
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Fredag, LEGO bygge och go`öl 😋
Ny musik från Jocke Berg också 👍
[bild]
Över
Spelas här precis nu, ihop med denna.
En hand håller en burk West Coast IPA från Fjäderholmarnas Bryggeri, med en bil i bakgrunden.
Skapa konto

Årets första biltvätt här.

• Gilla
  • Älska
Edlunn och 7 till
  • Laddar…
Ölglas med skum bredvid en flaska Erdinger Weißbier på ett köksbord.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Uffe A och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.