594 304 läst ·
10 523 svar
594k läst
10,5k svar
Den stora öltråden!
Smuttat länge på denna ikväll. Ett mästerverk på sitt vis med att kunna dölja så hög procent. Jättefina smaker och doft. Högt pris men värd att testas om man gillar Stouts. 17,5 % så ingen alkoholfri stout, men imponerande hur man lyckats bädda in styrkan i smakerna. Viss styrka slår igenom men den imponerar på hur man får ihop helheten. Blev nästan lika lång utläggning som recensionen 😂
Det är ju en familjesemester så det finns helt klart begränsade möjligheter att satsa min tid på att botanisera bland öl.U Uffe A skrev:
Men igår var vi och tog en pizza mellan två aktiviteter och vad ser jag inte att det står om den nedersta ölen i listan?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och det visade sig vara en IPA, en OK ipa, där det mesta satt som det skulle utan att bli direkt speciellt på något vis.
Logga in
Skapa konto
Sen har jag hittat lite blandade på affärerna, denna var trevlig, jag tyckte den påminde lite om en Newcastle Brown Ale i smak... ja kanske... Jag har ingen aning om det ens är en Ale
Logga in
Skapa konto
Sen denna, en ganska vanlig lager
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 274 inlägg
Man skojar inte bort 17,5% i en öl....T Takko skrev:Smuttat länge på denna ikväll. Ett mästerverk på sitt vis med att kunna dölja så hög procent. Jättefina smaker och doft. Högt pris men värd att testas om man gillar Stouts. 17,5 % så ingen alkoholfri stout, men imponerande hur man lyckats bädda in styrkan i smakerna. Viss styrka slår igenom men den imponerar på hur man får ihop helheten. Blev nästan lika lång utläggning som recensionen 😂
Intressant, får bli ett köp framöver.
Min favorit hittills är Stigbergets Big Bourbon Barrel Stout, 13,5%
TT klass IIB.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 286 inlägg
Jag föredrar fatöl, så alla spina på menyn är självklara valet 😉Mikael_L skrev:
Det är ju en familjesemester så det finns helt klart begränsade möjligheter att satsa min tid på att botanisera bland öl.
Men igår var vi och tog en pizza mellan två aktiviteter och vad ser jag inte att det står om den nedersta ölen i listan?
[bild]
Och det visade sig vara en IPA, en OK ipa, där det mesta satt som det skulle utan att bli direkt speciellt på något vis.
[bild]
Sen har jag hittat lite blandade på affärerna, denna var trevlig, jag tyckte den påminde lite om en Newcastle Brown Ale i smak... ja kanske... Jag har ingen aning om det ens är en Ale
[bild]
Sen denna, en ganska vanlig lager
[bild]
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 156 inlägg
Nej, den smuttades på länge. Men det var riktigt bra smaker. Stigberget levererar…..finns många goda. Denna är en av de som ligger högt hos mig…..[SKPG]Zamora skrev:
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 156 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 274 inlägg