595 043 läst ·
10 554 svar
595k läst
10,6k svar
Den stora öltråden!
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 286 inlägg
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 286 inlägg
Ja, och jag dricker inte stout jätteofta. Blem dock sugen på en rund mörk efteråt.Mikael_L skrev:
Timisoarena för övrigt bättre än Pelles 😉
Fy på digMikael_L skrev:
Aldrig en stout eller en bra öl i kylskåpet.
Den ska vara källarsval så att smakerna kommer till sin rätt. 😉
OK, nu har jag trots allt testat den, jag snabbkylde en.
Det var inte bara det som inte gjorde att en test skulle varit speciellt bra, jag är nämligen förkyld, i avtagande förvisso, men har en otroligt enerverande och jobbig torrhosta, en aning slem/snor (egentligen på morgonen). Jag skulle inte testa något dyrt fint och speciellt idag, om det är smaker/dofter som är grejen.
Men den här ölen kommer jag ju få 23 chanser till att prova, så va fa ...
Och jag kan berätta för dig Uffe, denna behöver inte alls komma upp något i temperatur, det är för mycket smaker redan som kylskåpskall.
Det finns säkert allt det här som beskrivs på bolagets hemsida:
Maltigt, smakrikt öl med liten sötma, inslag av fat, kavring, farinsocker, kaffe, mörk choklad, smörkola, tobak och vanilj.
Jag klarar dock inte att sortera ut allt detta.
Men mitt intryck är att det är för mycket av allt, jag tycker upplevelsen bli obalanserad.
Visst finns en det en beska i botten, som försöker sticka upp och balansera, men den räcker inte till.
(Och det hade kanske bara blivit ännu mer kaos?)
Men visst är det en stout, eller mer imperial stout givetvis, med en aning porterkänsla.
Men det blev för mycket smaker (och det trodde jag knappast att jag skulle behöva säga om en öl) för att den ska få godkänt av mig.
Jag känner att de här jag har, de kommer drickas väldigt långsamt, under någon timme, för smuttar jag bara lite i taget, så infinner det sig lite mer känsla av en nästan OK Imperial stout.
Det var inte bara det som inte gjorde att en test skulle varit speciellt bra, jag är nämligen förkyld, i avtagande förvisso, men har en otroligt enerverande och jobbig torrhosta, en aning slem/snor (egentligen på morgonen). Jag skulle inte testa något dyrt fint och speciellt idag, om det är smaker/dofter som är grejen.
Men den här ölen kommer jag ju få 23 chanser till att prova, så va fa ...
Och jag kan berätta för dig Uffe, denna behöver inte alls komma upp något i temperatur, det är för mycket smaker redan som kylskåpskall.
Det finns säkert allt det här som beskrivs på bolagets hemsida:
Maltigt, smakrikt öl med liten sötma, inslag av fat, kavring, farinsocker, kaffe, mörk choklad, smörkola, tobak och vanilj.
Jag klarar dock inte att sortera ut allt detta.
Men mitt intryck är att det är för mycket av allt, jag tycker upplevelsen bli obalanserad.
Visst finns en det en beska i botten, som försöker sticka upp och balansera, men den räcker inte till.
(Och det hade kanske bara blivit ännu mer kaos?)
Men visst är det en stout, eller mer imperial stout givetvis, med en aning porterkänsla.
Men det blev för mycket smaker (och det trodde jag knappast att jag skulle behöva säga om en öl) för att den ska få godkänt av mig.
Jag känner att de här jag har, de kommer drickas väldigt långsamt, under någon timme, för smuttar jag bara lite i taget, så infinner det sig lite mer känsla av en nästan OK Imperial stout.
Så, alla mina vänner, fredag igen!
Andra veckan efter semestern har rusat förbi, veckorna, månaderna och livet går lite väl fort. 🫣
Inleder helgen med en god DIPA från Apex. 😍🍻🌞
Ha en toppen helg allihopa.
Här i stan har vi mopedträff, Mellstaträffen, som brukar locka mopedister från hela landet. Och ofta passerar någon av rundorna här utanför. 😎
Blev omåkt på cykeln igår av en Mamba och en Compact. 😍
Andra veckan efter semestern har rusat förbi, veckorna, månaderna och livet går lite väl fort. 🫣
Inleder helgen med en god DIPA från Apex. 😍🍻🌞
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ha en toppen helg allihopa.
Här i stan har vi mopedträff, Mellstaträffen, som brukar locka mopedister från hela landet. Och ofta passerar någon av rundorna här utanför. 😎
Blev omåkt på cykeln igår av en Mamba och en Compact. 😍
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 280 inlägg
Letar Epa till dottern och dricker Potum #2
Hoppas också att skogsbranden vid Hannäs efter åska inte ska elda av inkommande fiber till ett nät som jag har service på (dock inte jour, därav öl....)
Hoppas också att skogsbranden vid Hannäs efter åska inte ska elda av inkommande fiber till ett nät som jag har service på (dock inte jour, därav öl....)
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Redigerat:
Hårdrocksquiz igår bjöd på dessa upplevelser:
Fatölen var en god och lättdrucken Lager, så det blev 1 innan och 1 till maten👍
Sedan blev det en Space Unicorn;
Riktigt fin med bra kolsyra & beska👍
Avslutningsvis en Future Baker ifrån Fermenterarna👌👌👌
God damn vilken god öl!! Redan vid första klunken ifrån skumkronan så slog smaklökarna kullerbyttor av lycka😀
Fatölen var en god och lättdrucken Lager, så det blev 1 innan och 1 till maten👍
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Sedan blev det en Space Unicorn;
Riktigt fin med bra kolsyra & beska👍
Logga in
Skapa konto
Avslutningsvis en Future Baker ifrån Fermenterarna👌👌👌
God damn vilken god öl!! Redan vid första klunken ifrån skumkronan så slog smaklökarna kullerbyttor av lycka😀
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 280 inlägg
Skönt, här har "förväntningarna" varit lite mer svettiga.. 🥵🫣[SKPG]Zamora skrev:
Polarn började med att titta på beg bil som han glatt skulle bygga om åt dottern för runt 40-50':- men det slutade med färdig epa med ljud, hjul och hela faderullan för närmare det dubbla. 😂
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 5 280 inlägg
Logga in
Skapa konto
Fatlagrad efterrätt
Full med kaffe och lakritstoner, även lite inslag av mörk sirap
Serverad sval, inte kallså att smakerna kommer till sin rätt
En stark rackare men känns inte allt för spritig
Trevlig bekantskap 🍻