557 937 läst ·
9 485 svar
558k läst
9,5k svar
Den stora öltråden!
Administrator
· Skåne
· 6 695 inlägg
Är färdig med att skyffla stenmjöl. Avslutar arbetsdagen med en smakrik IPA på fat från Dugges på den lokala puben. Smakade nästan lite som jos.
Köpte också detta på Systembolaget i Lomma. Det var rätt så utplockat eftersom systembolagen i Lund alltid är stängt på Valborg på grund av festligheterna bland studenterna.
Vi får se vad jag testar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Köpte också detta på Systembolaget i Lomma. Det var rätt så utplockat eftersom systembolagen i Lund alltid är stängt på Valborg på grund av festligheterna bland studenterna.
Logga in
Skapa konto
Gammal höna ger god ölPer Eskilsson skrev:
Är färdig med att skyffla stenmjöl. Avslutar arbetsdagen med en smakrik IPA på fat från Dugges på den lokala puben. Smakade nästan lite som jos.
[bild]
[bild]
Logga in
Skapa konto
Inte så tokig, men inte speciell heller.
Finns hyggligt med beska och malt, en liten aning sötma.
Jag är inte det minsta besviken, men det blir ändå inte någon framtida favorit, den gav precis vad jag kunde förvänta mig för pengarna men inte mer.
Edit:
Nu kollar jag bolaget.se, ser att den gick för 15 spänn, då blev den plötsligt riktigt prisvärd.
Jag tror att jag betalte mer, men den är slut nu, så det priset var kanske för de sista när lagret rensades
Redigerat:
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Fin blink åt Neil YoungMikael_L skrev:
[bild]
Inte så tokig, men inte speciell heller.
Finns hyggligt med beska och malt, en liten aning sötma.
Jag är inte det minsta besviken, men det blir ändå inte någon framtida favorit, den gav precis vad jag kunde förvänta mig för pengarna men inte mer.
Edit:
Nu kollar jag bolaget.se, ser att den gick för 15 spänn, då blev den plötsligt riktigt prisvärd.
Jag tror att jag betalte mer, men den är slut nu, så det priset var kanske för de sista när lagret rensades
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Hey hey, my my[SKPG]Zamora skrev:
Rock and roll can never die
There's more to the picture
Than meets the eye
Hey hey, my my
Out of the blue and into the black
You pay for this, but they give you that
And once you're gone, you can't come back
When you're out of the blue and into the black
The king is gone but he's not forgotten
Is this the tale of Johnny rotten?
It's better to burn out than fade away
The king is gone but he's not forgotten
Hey hey, my my
Rock and roll can never die
There's more to the picture
Than meets the eye
Hey hey, my my
Önskar alla öl älskare en trevlig valborg. God mat och ett par öl blev det. En påsköl utan större intryck från Harbo. Men en recensionsöl från Fermenterarna. Och den var riktigt, riktigt bra i mina smaklökar. Högt betyg för ”Eat your greens”. En väldoftande och smakfull Dipa. Har ett bra gäng från detta bryggeri och denna blir nog svårslagen från dem.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fermenterarna brukar leverera bra. 👌T Takko skrev:Önskar alla öl älskare en trevlig valborg. God mat och ett par öl blev det. En påsköl utan större intryck från Harbo. Men en recensionsöl från Fermenterarna. Och den var riktigt, riktigt bra i mina smaklökar. Högt betyg för ”Eat your greens”. En väldoftande och smakfull Dipa. Har ett bra gäng från detta bryggeri och denna blir nog svårslagen från dem. [bild][bild]
Blev en goding från Stigbergets här innan läggdags.
(Igår) 😇
Logga in
Skapa konto
Efter både jobb på jobbet och trädgården så blev det grillen.
Till grillen blev det en påske pårter som var god och till maten en riktigt bra Dipa. Båda från Fermenterarna. Dipan fick riktigt bra betyg. Gillar deras öl skarpt.
Till grillen blev det en påske pårter som var god och till maten en riktigt bra Dipa. Båda från Fermenterarna. Dipan fick riktigt bra betyg. Gillar deras öl skarpt.