557 840 läst ·
9 484 svar
558k läst
9,5k svar
Den stora öltråden!
Allvetare
· Västra Götaland
· 11 960 inlägg
Så du gillar inte lager?Nötegårdsgubben skrev:
Drack en (för mig) ny italiensk öl igår. Varför finns de, och vem är det som fått för sig att de går att dricka?
Det här var en Menabrea, men om det hade varit en birra Moretti eller Peroni hade det varit samma sak. Förstår inte ens varför jag försökte, men så kan det gå när man hamnar på en vinbar och är sugen på öl.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 915 inlägg
Jo, jag gör ju det. Men de italienska tycker jag verkligen är kassa alla jag druckit.
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Crime of passion.
Från det tillfälliga sortimentet på lokala bolaget.
Fruktansvärt fruktig. Väldigt mycket smak av passionsfrukt men vi är rätt långt bort från vad jag skulle kalla vanlig öl.
Perfekt en varm sommardag tror jag.
Från det tillfälliga sortimentet på lokala bolaget.
Fruktansvärt fruktig. Väldigt mycket smak av passionsfrukt men vi är rätt långt bort från vad jag skulle kalla vanlig öl.
Perfekt en varm sommardag tror jag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här är en som jag drack nyligen. Birra Moretti tycker jag är riktigt god. Peroni håller jag med om den smakar inte mycket allsNötegårdsgubben skrev:
Drack en (för mig) ny italiensk öl igår. Varför finns de, och vem är det som fått för sig att de går att dricka?
Det här var en Menabrea, men om det hade varit en birra Moretti eller Peroni hade det varit samma sak. Förstår inte ens varför jag försökte, men så kan det gå när man hamnar på en vinbar och är sugen på öl.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 915 inlägg
Jag kan inte tillräckligt om området för att veta om det där är samma som den som finns på fat här och där, men oavsett om det är samma eller inte tycker jag att det är en lustig mikrotrend med italiensk öl på krogen.N Niq skrev:
De är i mina ögon långt ifrån bra nog för att importera (eller ens licensbrygga om det är det som sker).
Renoveringsnovis
· Östergötland
· 4 876 inlägg
Det har ju med ägarskap att göra tyvärr. Heineken äger Birra Morreti. Peroni ägs av japanska Asahi.Nötegårdsgubben skrev:
Jag kan inte tillräckligt om området för att veta om det där är samma som den som finns på fat här och där, men oavsett om det är samma eller inte tycker jag att det är en lustig mikrotrend med italiensk öl på krogen.
De är i mina ögon långt ifrån bra nog för att importera (eller ens licensbrygga om det är det som sker).
Krogarna tvingas ta in blasket om de vill komma åt de bättre ölen.