Maria T
Hittade denna på tillfälliga hyllan eller vad den kallas, eftersom jag inte hade några som helst förväntningar så är jag nöjd men den hade heller inget som stack ut. Gott, 4/4, inget jag köper igen.
Ett glas öl och en ölflaska på bord. "Alpirsbacher Klosterbräu Kloster Zwickel". Skum, ljus öl, etikett, tysk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ölflaska med ingredienser på flera språk, datumstämpel, delvis synligt ölglas i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
En Sour som överraskar. Inte mina öl men ibland blir det ett köp på rekommendation. Men faktiskt riktigt fräsch och fruktig, inte överdrivet sur. Det blev bland det bättre betyg jag gett en Sour. Men de som gillar kategorin tycker den är lite slät 😂

• En ölburk med texten "Pretty Mango, Peach & Halvah", ett glas med dryck, träyta.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
[media]
Den här drack jag ikväll. Var riktigt god. Måste nog prova lite flera italienska öl om jag kan hitta.
Kall Peroni funkar utmärkt varma sommardagar/ kvällar med oliver, inlagd vitlök, parmesanost,bruschetta och italiensk salami/ prosciutto som snacks/ förrätt innan pizzan/ pastan!!!
Övriga italiensk öl vet jag inte....

Maria T
S Sona2012 skrev:
Kall Peroni funkar utmärkt varma sommardagar/ kvällar med oliver, inlagd vitlök, parmesanost,bruschetta och italiensk salami/ prosciutto som snacks/ förrätt innan pizzan/ pastan!!!
Då skulle du definitivt tycka att en Ichnusa är god!

• Gilla
Sona2012
  • Laddar…
E
Ölburk med kaffesmak och laktos, färgglad design, på tangentbord, arbetsmiljö.
Skapa konto

Lite åt mjölkstout-hållet fast i brown ale-form. Synnerligen mjuk och len. God smak (om man gillar typen) men lite kort eftersmak tyvärr.

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
(Disclaimer) Nu har jag ju inte läst hela tråden, men... En Yeti när snön står för dörren... Great minds Drink alike...

• Gilla
  • Wow
Maria T och 2 till
  • Laddar…
N
S Sona2012 skrev:
Den här kan jag rekommendera
Flaska Birra Moretti, italiensk öl, kondens, genomskinlig bakgrund, logga och etikett synliga.
Skapa konto

Har skrivit om den tidigare i tråden.

Så nu väntar jag bara på att bli inbjuden på middag med alla godsaker du rablar upp 😀

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
N
Maria T Maria T skrev:
Håller med angående italiensk öl, drack en variant av "radler" samt en Ichnusa Rosso som var mycket god, glömde bort att fota den. Tyvärr inte Korsika men gärna en annan gång.
Lite ot. Vi tyckte Korsika var väl värt ett besök. Vacker ö Bonifacio som vi var till var en trevlig stad. Dock märkte man tydligt på alla priser där att det är rika turister som kommer dit.

Till Sardinien kommer vi åka på nytt. Vi tyckte verkligen om den ön mycket möjligt vi besöker Korsika på nytt också. Men det har blivit svårt att hitta vettiga resor dit från Finland

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Matlagningsöl till kocken:

• Ölglas med mörkt öl bredvid en flaska porter, tegelvägg i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
  • Älska
Takko och 5 till
  • Laddar…
Fredagskänsla, rätt ur burken. En ölburk av märket Arboga står på ett träbord, inomhus med suddig bakgrund och dagsljus.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Maria T och 3 till
  • Laddar…
I väntan på glödbädd, samt nattens kuling
@Torrö, Tjust Skärgård
Burk och glas med dryck på klippa, molnig himmel, sjöutsikt, röda stugor i bakgrunden. Avkopplande skärgårdsmiljö.
Skapa konto

• Gilla
  • Älska
Sona2012 och 5 till
  • Laddar…
ClasseClas
E Edlunn skrev:
Matlagningsöl till kocken:
Trevligt med alla porter och stout som Närke Kulturbryggeri har. Ska testa framöver. Din flaska i årgång 2021 och 2022 kostar dock 167 kronor. Aningens bitigt pris!

E
Ett glas mörkt öl bredvid en Guinness alkoholfri stoutburk på ett träbord.
Skapa konto

Guinness i ett Murphysglas!
I dessa tider utgår jag från att båda känner sig otroligt kränkta men det fick bli så idag. 🍻

• Haha
  • Gilla
Sona2012 och 4 till
  • Laddar…
Ölglas med skum bredvid ölburk, "Green Spaces Hazy IPA", datorskärm med simmare i bakgrunden.
Skapa konto
Ölglas fyllt med disig dryck, färgrik burk med konstnärlig design, text "Stigbergets", "After Laughter Comes... Hazy IPA".
Skapa konto

Båda ok, 3,75/5.
Hade nog lite högre förväntningar på båda.

• Gilla
Edlunn och 2 till
  • Laddar…
E Emil.P skrev:
[bild]
Guinness i ett Murphysglas!
I dessa tider utgår jag från att båda känner sig otroligt kränkta men det fick bli så idag. 🍻
Hur är den alkoholfria?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.