FredrikR FredrikR skrev:
Har en på kylning :love::beer:
Fördelen med matkällare. All öl man har är alltid på kylning. ;)

• Gilla
  • Älska
Ingenjören och 2 till
  • Laddar…
Trött i kroppen efter mycket arbete på gården och trött i knoppen efter en helsickesvecka på jobbet.
Den senare är dock inte över, så lite kvällspyssel vid datorn i kombination med denna kreativitetsjuice.

Inte dum alls. Karamelltoner och ok att smutta på någon stund framöver.
Ölglas med skum, flaska märkt "Rousse" och "St. Idesbald", bänk och kakelvägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Älska
Per Eskilsson och 2 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Trött i kroppen efter mycket arbete på gården och trött i knoppen efter en helsickesvecka på jobbet.
Den senare är dock inte över, så lite kvällspyssel vid datorn i kombination med denna kreativitetsjuice.

Inte dum alls. Karamelltoner och ok att smutta på någon stund framöver.
[bild]
Misstänker att du redan druckit upp dom andra 3?

Kantlist Kantlist skrev:
Misstänker att du redan druckit upp dom andra 3?
Bara en, tror det var Donker. Eller så var det Blond. Men jag ids inte knalla ut i matkällaren för att kika efter vilka två som står kvar där.

(Nackdelen med att ha ölen i matkällare som kräver att man går ut.)

• Gilla
  • Haha
Kantlist och 1 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Fördelen med matkällare. All öl man har är alltid på kylning. ;)
Matkällare is da shit!!!
Fördelen med att köpa hus med källare, alternativt att man gräver en fristående grop på tomten..... Fungerar/ kyler , håller svalt/ kallt även utan el!

• Gilla
tensiden
  • Laddar…
Ett par goda under kvällen. Flaska med etikett "CREEPY BUNNY easter brew", mörkt öl, staket, mörk bakgrund, träyta.
Skapa konto
Flaska med etikett "CREEPY BUNNY easter brew", mörkt öl, staket, mörk bakgrund, träyta.
Skapa konto
En ölflaska med märket Chimay på ett träbord. En del av etiketten är synlig.
Skapa konto

• Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
Söndagsöl som inte ljuger om innehållet. Grapefruktig!

Ölglas med skummad dryck, färgglad burk med hippon, text "West Coast IPA".
Skapa konto

• Gilla
Sona2012 och 7 till
  • Laddar…
Burk med alkoholfri chokladmjölksdryck, laptop i bakgrunden, tom skål, sked.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Och ett litet sidospår, bra ölglas, var köper man det?
Ok, bra ölglas, vad är det, men som funkar till dipa och tipa?
Jag kör med vanliga klassiska pintglas ifall jag vill hälla upp en hel 50cl.
Jag har några med idiotiskt ölmärkestryck på och ett par helt utan dessa dumheter (men ölen smakar trots allt likadant i båda sorterna om jag bara blundar när jag dricker)
Men sådana kan man nog hitta lite här och var på diverse lågprisställen.
pint_nonic2-76445.jpg
Sen har jag några glas som passar bättre till 33cl, även här någon med idiotiskt Pepsi-tryck på osv.

Jag är inte så petig, smaken skiljer ju inte, jag vill dock ha klart glas så man ser ölen, och ibland vill jag hälla upp hela, ibland fylla på.
Det är helt överreklamerat smakmässigt vad för glas man har. Men visst kan ett snyggt glas ändå ge ett litet lyft på upplevelsen, då på det visuella planet. Men vi käkar och dricker trots allt lite mer ögonen också.
Men själv är jag som sagt inte så noga, bara det är klart glas och inte rent ful modell. (och inte plast)

Denna från IKEA hittade jag nu, tycker jag såg fin ut, tyvärr bara 50cl, vilket gör att en 50cl-burk/flaska inte riktigt går att hälla upp helt, man vill ju ha en skumkrona också.
https://www.ikea.com/se/sv/p/lodraet-oelglas-klarglas-50209337/

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Jag kör med vanliga klassiska pintglas ifall jag vill hälla upp en hel 50cl.
Jag har några med idiotiskt ölmärkestryck på och ett par helt utan dessa dumheter (men ölen smakar trots allt likadant i båda sorterna om jag bara blundar när jag dricker)
Men sådana kan man nog hitta lite här och var på diverse lågprisställen.
[bild]
Sen har jag några glas som passar bättre till 33cl, även här någon med idiotiskt Pepsi-tryck på osv.

Jag är inte så petig, smaken skiljer ju inte, jag vill dock ha klart glas så man ser ölen, och ibland vill jag hälla upp hela, ibland fylla på.
Det är helt överreklamerat smakmässigt vad för glas man har. Men visst kan ett snyggt glas ändå ge ett litet lyft på upplevelsen, då på det visuella planet. Men vi käkar och dricker trots allt lite mer ögonen också.
Men själv är jag som sagt inte så noga, bara det är klart glas och inte rent ful modell. (och inte plast)

Denna från IKEA hittade jag nu, tycker jag såg fin ut, tyvärr bara 50cl, vilket gör att en 50cl-burk/flaska inte riktigt går att hälla upp helt, man vill ju ha en skumkrona också.
[länk]
Jag vill påstå att det är stor skillnad i smak mellan olika glas beroende på vilken doftexponering glaset ger. Att dricka en belgisk dubbel eller tripel i ett pintglas missar helt de belgiska dofterna och en IPA ska helst drickas ur ett glas med en form som behåller aromen.

• Gilla
Takko
  • Laddar…
Mikael_L
E Edlunn skrev:
Jag vill påstå att det är stor skillnad i smak mellan olika glas beroende på vilken doftexponering glaset ger. Att dricka en belgisk dubbel eller tripel i ett pintglas missar helt de belgiska dofterna och en IPA ska helst drickas ur ett glas med en form som behåller aromen.
Hepp, jag bara väntade ... :rofl::cool:

Mikael_L Mikael_L skrev:
Hepp, jag bara väntade ... :rofl::cool:
Med din logik så kan man dricka champagne/rött vin/vitt vin ur ett dricksglas och det kommer att smaka/lukta/upplevas på samma sätt som när man dricker med ett glas som är designat för respektive dryck?

Ett glas öl, en öppnad burk, tom tallrik med smulor, på ett bord.
Skapa konto

Våröl till French hotdog.
Helt ok.

• Gilla
Takko och 2 till
  • Laddar…
Såg denna kommande brygd idag, noterade även att @Nicro sett det. Låter mycket lovande.
Favvo svensken ihop med favvo tysken. :love:
Fyra män framför ölbryggeriutrustning; Facebook-inlägg om kommande dubbel IPA från Apex Brewing Company.
Skapa konto

• Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.