594 597 läst ·
10 541 svar
595k läst
10,5k svar
Den stora öltråden!
Trött i kroppen efter mycket arbete på gården och trött i knoppen efter en helsickesvecka på jobbet.
Den senare är dock inte över, så lite kvällspyssel vid datorn i kombination med denna kreativitetsjuice.
Inte dum alls. Karamelltoner och ok att smutta på någon stund framöver.
Den senare är dock inte över, så lite kvällspyssel vid datorn i kombination med denna kreativitetsjuice.
Inte dum alls. Karamelltoner och ok att smutta på någon stund framöver.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Misstänker att du redan druckit upp dom andra 3?tensiden skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 803 inlägg
Jag kör med vanliga klassiska pintglas ifall jag vill hälla upp en hel 50cl.[SKPG]Zamora skrev:
Jag har några med idiotiskt ölmärkestryck på och ett par helt utan dessa dumheter (men ölen smakar trots allt likadant i båda sorterna om jag bara blundar när jag dricker)
Men sådana kan man nog hitta lite här och var på diverse lågprisställen.

Sen har jag några glas som passar bättre till 33cl, även här någon med idiotiskt Pepsi-tryck på osv.
Jag är inte så petig, smaken skiljer ju inte, jag vill dock ha klart glas så man ser ölen, och ibland vill jag hälla upp hela, ibland fylla på.
Det är helt överreklamerat smakmässigt vad för glas man har. Men visst kan ett snyggt glas ändå ge ett litet lyft på upplevelsen, då på det visuella planet. Men vi käkar och dricker trots allt lite mer ögonen också.
Men själv är jag som sagt inte så noga, bara det är klart glas och inte rent ful modell. (och inte plast)
Denna från IKEA hittade jag nu, tycker jag såg fin ut, tyvärr bara 50cl, vilket gör att en 50cl-burk/flaska inte riktigt går att hälla upp helt, man vill ju ha en skumkrona också.
https://www.ikea.com/se/sv/p/lodraet-oelglas-klarglas-50209337/
Jag vill påstå att det är stor skillnad i smak mellan olika glas beroende på vilken doftexponering glaset ger. Att dricka en belgisk dubbel eller tripel i ett pintglas missar helt de belgiska dofterna och en IPA ska helst drickas ur ett glas med en form som behåller aromen.Mikael_L skrev:
Jag kör med vanliga klassiska pintglas ifall jag vill hälla upp en hel 50cl.
Jag har några med idiotiskt ölmärkestryck på och ett par helt utan dessa dumheter (men ölen smakar trots allt likadant i båda sorterna om jag bara blundar när jag dricker)
Men sådana kan man nog hitta lite här och var på diverse lågprisställen.
[bild]
Sen har jag några glas som passar bättre till 33cl, även här någon med idiotiskt Pepsi-tryck på osv.
Jag är inte så petig, smaken skiljer ju inte, jag vill dock ha klart glas så man ser ölen, och ibland vill jag hälla upp hela, ibland fylla på.
Det är helt överreklamerat smakmässigt vad för glas man har. Men visst kan ett snyggt glas ändå ge ett litet lyft på upplevelsen, då på det visuella planet. Men vi käkar och dricker trots allt lite mer ögonen också.
Men själv är jag som sagt inte så noga, bara det är klart glas och inte rent ful modell. (och inte plast)
Denna från IKEA hittade jag nu, tycker jag såg fin ut, tyvärr bara 50cl, vilket gör att en 50cl-burk/flaska inte riktigt går att hälla upp helt, man vill ju ha en skumkrona också.
[länk]
Hepp, jag bara väntade ...E Edlunn skrev: