595 085 läst ·
10 554 svar
595k läst
10,6k svar
Den stora öltråden!
”Felköp”?
När jag i helgen satte in några nya Arboga öl i kylen kändes det plötsligt konstigt/främmande när jag såg på burkarna. Dom såg inte ut som tidigare. Första tanken var att någon djävlats med mig och stoppat ner några Mariestads i flaket. Det har hänt tidigare.
Men vid närmare betraktande så stod det Arboga på burkarna. En ny layout på burkarna har sett dagens ljus. Vilken är finast? Ingen aning.
”Det kom så plötsligt”, som en person sa eller ”Jag såg det inte komma”!
Oavsett är det bara att gilla läget så länge innehållet är detsamma!
Skål!
Dag
När jag i helgen satte in några nya Arboga öl i kylen kändes det plötsligt konstigt/främmande när jag såg på burkarna. Dom såg inte ut som tidigare. Första tanken var att någon djävlats med mig och stoppat ner några Mariestads i flaket. Det har hänt tidigare.
Men vid närmare betraktande så stod det Arboga på burkarna. En ny layout på burkarna har sett dagens ljus. Vilken är finast? Ingen aning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
”Det kom så plötsligt”, som en person sa eller ”Jag såg det inte komma”!
Oavsett är det bara att gilla läget så länge innehållet är detsamma!
Skål!
Dag
Jag röstar på den vänstra. Det udda i sammanhanget är att jag (som inte är någon arbogakännare) har svårt att säga vilken av burkarna som har den uppdaterade designen. Sådant tycker jag brukar vara lätt att avgöra, men i detta fall var det knepigt. Jag tror ändå att den högra är nyare, mest för att den tydligare anger namnet och alkoholhaltenstigen skrev:
Håller med! Det är liksom mer stil i den gamla burken. Den nya känns lite svulstig med sitt grövre typsnitt.T TowaTei skrev:Jag röstar på den vänstra. Det udda i sammanhanget är att jag (som inte är någon arbogakännare) har svårt att säga vilken av burkarna som har den uppdaterade designen. Sådant tycker jag brukar vara lätt att avgöra, men i detta fall var det knepigt. Jag tror ändå att den högra är nyare, mest för att den tydligare anger namnet och alkoholhaltenDen känns dock inte som någon förbättring.
Men smaken är ju som baken, delad.
Dag
Verktygstokig
· gotland
· 465 inlägg
Byggveteran
· Norrland
· 342 inlägg
Haha Vart har du lyckats hitta djupingar på 33Blodsoppen skrev:
S Snickarkirre skrev:
Finns i TysklandS Snickarkirre skrev:Haha Vart har du lyckats hitta djupingar på 33r??
har aldrig sett djuping som annat än långhylsor. Nu kommer ja säkert bli sågad längst med fotknölarna i den här tråden för alla lägger upp så fina öl som är i en annan prisklass men de där e en av dom bästa bruksölen som finns
[/QUOTE
Tyskland finns dom
Byggveteran
· Norrland
· 342 inlägg