Blodsoppen
Nicro Nicro skrev:
3,75/5

[bild]
Vad är det för god köttbit som skymtar till höger i bild?

• Gilla
Maria T
  • Laddar…
Grillöl.
Ett glas öl med rikligt skum bredvid en burk märkt "CRIT 90" på ett utomhusbord med landskap i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

4/5

• Gilla
Edlunn och 1 till
  • Laddar…
3,75/5

• En ölglas fyllt med öl och en burk med konstnärlig design framför en datorskärm.
    Skapa konto
  • Gilla
Edlunn och 2 till
  • Laddar…
Dry&Bitter.
Ölglas fyllt med öl bredvid en burk med etikett på ett bord inomhus.
Skapa konto

4,25/5

• Gilla
Edlunn och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Vad är det för god köttbit som skymtar till höger i bild?
Flankstek :)

”Felköp”?

När jag i helgen satte in några nya Arboga öl i kylen kändes det plötsligt konstigt/främmande när jag såg på burkarna. Dom såg inte ut som tidigare. Första tanken var att någon djävlats med mig och stoppat ner några Mariestads i flaket. Det har hänt tidigare.
Men vid närmare betraktande så stod det Arboga på burkarna. En ny layout på burkarna har sett dagens ljus. Vilken är finast? Ingen aning.

Två ölburkar från Arboga med olika designs, en med röd etikett och en med gul, står på ett bord.
Skapa konto

”Det kom så plötsligt”, som en person sa eller ”Jag såg det inte komma”!
Oavsett är det bara att gilla läget så länge innehållet är detsamma!

Skål! :beer:
Dag

stigen stigen skrev:
”Felköp”?
En ny layout på burkarna har sett dagens ljus. Vilken är finast? Ingen aning.
Jag röstar på den vänstra. Det udda i sammanhanget är att jag (som inte är någon arbogakännare) har svårt att säga vilken av burkarna som har den uppdaterade designen. Sådant tycker jag brukar vara lätt att avgöra, men i detta fall var det knepigt. Jag tror ändå att den högra är nyare, mest för att den tydligare anger namnet och alkoholhalten :) Den känns dock inte som någon förbättring.

T TowaTei skrev:
Jag röstar på den vänstra. Det udda i sammanhanget är att jag (som inte är någon arbogakännare) har svårt att säga vilken av burkarna som har den uppdaterade designen. Sådant tycker jag brukar vara lätt att avgöra, men i detta fall var det knepigt. Jag tror ändå att den högra är nyare, mest för att den tydligare anger namnet och alkoholhalten :) Den känns dock inte som någon förbättring.
Håller med! Det är liksom mer stil i den gamla burken. Den nya känns lite svulstig med sitt grövre typsnitt.
Men smaken är ju som baken, delad. :thinking:
Dag

3,75/5

Ölglas med öl bredvid en burk, ostar på bricka och en TV i bakgrunden som visar ett idrottsevenemang.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
En tom ölglas och en nästan tom flaska IPA på en köksbänk.
Skapa konto

Skulle ta ett kort på skummet men den var så god att jag hann inte

Alltid gott med lokal producerat!

• Gilla
  • Haha
Fotografen och 6 till
  • Laddar…
Drack denna i tisdags, regnet vräkte ner så alla utomhus planer fick strykas.
Hand håller en ölburk med konstnärlig design framför fönster med regn ute.
Skapa konto

Fin burk men innehållet kändes kontaminerat...:(

4/5

• En ölglas fylld med orangefärgad dryck bredvid en burk öl och en små skulptur av en igelkott på ett träbord.
    Skapa konto
  • Gilla
Edlunn och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Till maten, som är heta räkor i olja slinker ett par av denna ner.[bild]
Haha Vart har du lyckats hitta djupingar på 33:or?? :surprised: har aldrig sett djuping som annat än långhylsor. Nu kommer ja säkert bli sågad längst med fotknölarna i den här tråden för alla lägger upp så fina öl som är i en annan prisklass men de där e en av dom bästa bruksölen som finns (y)

• Gilla
nino
  • Laddar…
S Snickarkirre skrev:
Haha Vart har du lyckats hitta djupingar på 33:surprised:r?? :surprised: har aldrig sett djuping som annat än långhylsor. Nu kommer ja säkert bli sågad längst med fotknölarna i den här tråden för alla lägger upp så fina öl som är i en annan prisklass men de där e en av dom bästa bruksölen som finns (y)
S Snickarkirre skrev:
Haha Vart har du lyckats hitta djupingar på 33:surprised:r?? :surprised: har aldrig sett djuping som annat än långhylsor. Nu kommer ja säkert bli sågad längst med fotknölarna i den här tråden för alla lägger upp så fina öl som är i en annan prisklass men de där e en av dom bästa bruksölen som finns (y)[/QUOTE
Tyskland finns dom
Finns i Tyskland

M Malten skrev:
Finns i Tyskland
Åh fan ja då e de inte så konstigt att ja inte har sett dom! (y)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.