nino nino skrev:
Ja inte är det nåt å hänga i granen direkt, men den med minst smak som var kall, ren törstsläckare jag var ute efter :)
Hänga i granen är väl passe’?
Nu gäller väl hänga i majstången!

Trevlig Helg!
Hälsa Nasse!

• Gilla
  • Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
N
nino nino skrev:
Ja inte är det nåt å hänga i granen direkt, men den med minst smak som var kall, ren törstsläckare jag var ute efter :)
Så du säger en av mina favoriter när det gäller vanlig lager öl :rofl:. Är säker på att jag visat bild på en sådan tidigare. Har den estniska ölen hittat till Sverige nu. Finns mycket god öl i Estland.

• Gilla
nino
  • Laddar…
stigen stigen skrev:
Hänga i granen är väl passe’?
Nu gäller väl hänga i majstången!

Trevlig Helg!
Hälsa Nasse!
N Niq skrev:
Så du säger en av mina favoriter när det gäller vanlig lager öl :rofl:. Är säker på att jag visat bild på en sådan tidigare. Har den estniska ölen hittat till Sverige nu. Finns mycket god öl i Estland.
Båtöl
Jodå den duger allt

3,7/5

En ölflaska bredvid ett ölglas på ett bord med en liten trägrisfigur i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L
Rauchbier, rököl (y) :love: :beer:

Dricker någon ibland, kanske typ 1ggn/år i snitt. Ganska spännande, men en helt egen öltyp som man inte får tänka att den ska smaka "vanlig öl".
Finns troligen många som skulle tycka att det är rent äckligt.
Drack jag den ofta så skulle jag troligen ledsna eller att den skulle förlora sin magi.

Det är typ samma med Double Choklat stout som jag hade i ett inlägg 1-2 sidor bak här.
Den blev jag rätt förtjust i när jag upptäckte den, sen köpte jag den lite för mycket så all magi försvann. Så nu har jag landat i att jag dricker en Double Chocolat max 4 ggr per år, typ. Då är den magiskt god varje gång.

• Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Håller med om att rauchbier ör en kul grej som är gott någon gång ibland. Det är tur att vanlig öl inte är sån.
– En pilsner?
– Näe tack, jag drack en förra veckan. Men fråga gärna igen framåt hösten.

• Haha
  • Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
N
Aecht rököl tycker jag är väldigt god. Jag skulle kunna dricka den ganska ofta. Men brukar oftast hålla mig till lite billigare. Tycker om nästan allt med röksmak.

Deras julöl är väldigt god

Orvar kollar hockey.

4/5

Ölglas och ölburk med kattmotiv framför tv som visar en hockeymatch.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Ölglas fyllt med grumlig dryck, en burk med konstnärlig etikett och en liten figur av ett djur på ett bord.
Skapa konto

Ölglas bredvid en burk med etikett "Best Coast" och en tygleksak, samt skärmbilden av en öl-app med omdömen.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Ett glas öl bredvid en burk med illustration av en pingvin och en liten grisfigur framför på ett bord.
Skapa konto

Ölglas på bord framför ölburk med karaktäristisk etikett som föreställer en blandning av en haj och pingvin.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Bästa ölen som finns

Burk med öl av märket Crocodile Lager Beer på ett bord, en present från en hyresgäst.
Skapa konto

(För att den var gratis, fick den av en hyresgäst som tyckte jag var värd det efter jag kvistat 2 träd)

• Gilla
  • Älska
Åsa Lund och 2 till
  • Laddar…
Maria T
Nicro Nicro skrev:
Orvar kollar hockey.

4/5

[bild]
Var på väg att köpa den där igår, mest för att burken är snygg (jepp, köper öl med snygga burkar och böcker med fina omslag). Men av ditt betyg att döma så är den ändå rätt bra så får kanske slinka med till nästa helg.

• Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Efter en löprunda behöver man återställa vätskebalansen, det är sen gammalt.

4,5/5

Ett glas öl och en burk New England IPA på ett bord utomhus med anteckningsbok och penna.
Skapa konto

Skärmklipp av löparapp med kartspår som visar 5 km löprunda vid Vellinge Golfklubb.
Skapa konto

• Gilla
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
Nicro Nicro skrev:
Efter en löprunda behöver man återställa vätskebalansen, det är sen gammalt.

4,5/5

[bild]

[bild]
Den där var riktigt bra tidigare, längesen jag drack en nu. :beer::ok:

FredrikR FredrikR skrev:
Den där var riktigt bra tidigare, längesen jag drack en nu. :beer::ok:
Fortfarande bra. :D

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.