596 176 läst ·
10 590 svar
596k läst
10,6k svar
Den stora öltråden!
Så du säger en av mina favoriter när det gäller vanlig lager ölnino skrev:
stigen skrev:
BåtölN Niq skrev:
Jodå den duger allt
Rauchbier, rököl

Dricker någon ibland, kanske typ 1ggn/år i snitt. Ganska spännande, men en helt egen öltyp som man inte får tänka att den ska smaka "vanlig öl".
Finns troligen många som skulle tycka att det är rent äckligt.
Drack jag den ofta så skulle jag troligen ledsna eller att den skulle förlora sin magi.
Det är typ samma med Double Choklat stout som jag hade i ett inlägg 1-2 sidor bak här.
Den blev jag rätt förtjust i när jag upptäckte den, sen köpte jag den lite för mycket så all magi försvann. Så nu har jag landat i att jag dricker en Double Chocolat max 4 ggr per år, typ. Då är den magiskt god varje gång.
Dricker någon ibland, kanske typ 1ggn/år i snitt. Ganska spännande, men en helt egen öltyp som man inte får tänka att den ska smaka "vanlig öl".
Finns troligen många som skulle tycka att det är rent äckligt.
Drack jag den ofta så skulle jag troligen ledsna eller att den skulle förlora sin magi.
Det är typ samma med Double Choklat stout som jag hade i ett inlägg 1-2 sidor bak här.
Den blev jag rätt förtjust i när jag upptäckte den, sen köpte jag den lite för mycket så all magi försvann. Så nu har jag landat i att jag dricker en Double Chocolat max 4 ggr per år, typ. Då är den magiskt god varje gång.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 202 inlägg
Håller med om att rauchbier ör en kul grej som är gott någon gång ibland. Det är tur att vanlig öl inte är sån.
– En pilsner?
– Näe tack, jag drack en förra veckan. Men fråga gärna igen framåt hösten.
– En pilsner?
– Näe tack, jag drack en förra veckan. Men fråga gärna igen framåt hösten.