595 074 läst ·
10 554 svar
595k läst
10,6k svar
Den stora öltråden!
I klartext: Maskintok är lite alkad?skoge skrev:
Vet inte om det är en så bra att uppmana @Mikael_L att medvetet försöka öka sin alkoholtolerans så han kan halsa 10% öl utan att det märks
Nej han har riktigt bra koll på sitt alkohol intag.R RoAd skrev:
vet inte att någon har gett dig information som gör att du kan tolka det som du gör utan att du kommer med förtal emot en medlem här på forumet.
Ok, säger du det så. Jag känner honom inte. Att dricka en sådan där är dock som att dricka ungefär 2/3 flaska vin. Det brukar de flesta bli påverkade av.skoge skrev:
Överreagerar much? Förtal? För att jag ställde en fråga?skoge skrev:
du har inte ställt någon fråga, du kom med påståenden.R RoAd skrev:
ännu en gång, alla är olika och alla blir påverkade på olika sätt.
Vissa märks det inte på och andra ligger däckade.
Nja, det var väl vad alla Svenskar köpte i sin iver att få med sig så mycket alkohol som möjligt hem från Danmarksresan. Att det var "det bästa" i något annat hänseende än det tror jag få tyckteMicrokatten skrev:
Ljus lager öl, vilket även Arboga 10.2 är, är inte menade att vara så starka vilket märks på att de inte smakar balanserat. Jämför man med exempelvis en Belgisk trippel så förstår man skillnaden
Finns ju de som pimplar en dunk med vin under en kväll, det kan vara högre % i en sådan än vad arboga 10.2 har..R RoAd skrev:
Så att döma här och döma andra är åt helvete.
Ojoj, det blev mycket eftersläng här.
Jag har bara provat en Arboga extra stark och funnit att den inte är riktigt min cup of tea, men å andra sidan något lite bättre än jag trodde.
Sen sörjer jag lite att maskintok inte är med på samma vis så vi kan dela denna upplevelse.
Och på tal om maskintok
Men fick jag förmånen att träffa maskintok och dra några öl tillsammans så verkar det bästa vara att han kör med sina Arboga och jag drar i mig vanliga 5-procentare, då blir det nog ganska jämnt.
Men helt ok klart är detta en rätt potent öl vad gäller alkoholhalt och berusning.
Men bra apk, och hade jag varit 19 år igen så skulle jag tyckt mig varit super cool att göra ubåtar med en 10% öl som bas
Jag har bara provat en Arboga extra stark och funnit att den inte är riktigt min cup of tea, men å andra sidan något lite bättre än jag trodde.
Sen sörjer jag lite att maskintok inte är med på samma vis så vi kan dela denna upplevelse.
Och på tal om maskintok
Nej, jag har ingen önskan eller anledning att vänja mig.skoge skrev:
Men fick jag förmånen att träffa maskintok och dra några öl tillsammans så verkar det bästa vara att han kör med sina Arboga och jag drar i mig vanliga 5-procentare, då blir det nog ganska jämnt.
Nja, mer typ 1/3 till 1/2 flaska vin.R RoAd skrev:
Men helt ok klart är detta en rätt potent öl vad gäller alkoholhalt och berusning.
Men bra apk, och hade jag varit 19 år igen så skulle jag tyckt mig varit super cool att göra ubåtar med en 10% öl som bas
Nu vill jag påstå att bryggeriet trots allt har lyckats få till det hyggligt. Jag har provat 7 procentare som varit spritigare, så jag får nog medge att de har lyckats i viss mån.R RoAd skrev:
Vin brukar ha en alkoholhalt på runt 12%Mikael_L skrev:
70cl * 0.66 * 0.12 = 5.5cl ren alkohol
50cl * 0.102 = 5.1cl ren alkohol
Så det är ganska nära min (jag erkänner) rena höftning trots allt.
Det motsvarar ca 13cl vodka (eller nästan 3 rejäla snapsar) vilket gör i.a.f. mig salongsberusad. Men jag har kanske inte tränat tillräckligt
Har inte smakat just Arboga 10.2, men "fått till det hyggligt" säger väl allt.Mikael_L skrev:
Jag håller mig till belgiska trippel om jag vill bli full fort. Det gör ju inget om det är gott samtidigt