P
Fredrik K Fredrik K skrev:
För 159kr flaskan var det lika bra att ta två. Nu pågår planeringen på hur och när jag ska dricka den första och hur länge och var jag ska lagra den andra
Det gäller att gömma den bra, men inte för bra.

Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Frågade den trevliga killen på bolaget för tre timmar sedan om han kunde rekommendera något nytt. Han visade mig en sällsynt dyr öl som kostade 60 kr som jag nu provar. Harlekinetic colors heter den och är en väldigt gul dansk veteöl. Mycket god IPA. 7,0 volymprocent.

[bild]

Jag hade inget riktigt glas (vi har precis påbörjat vår köksrenovering) så det fick bli en kaffemugg med Byggahus-loggan på.

Jag vill passa på att slå ett slag för vår förträffliga nya bildfunktion ”Kolla” där man kan se alla bilder och filmer på ett trevligt sätt i mobilen (och i datorn).
Här är en länk till alla bilder i denna forumtråd:
[länk]
Kvällens sista öl blir en DDH PALE ART.
Lite annorlunda än den förra jag drack. Också en god gul historia. Men en kornmalt från Wi, USA denna gång. Kommer inte ihåg priset men säkert
30-40 kr.

[bild]
Jag rekommenderar inte längre de två öl som jag drack igår kväll. Jag vaknade imorse med ont i huvudet och är fortfarande inte helt återställd. Visst kan det bero på något annat också men jag inbillar mig att det är just dessa veteöl och min kropp som inte lirar ihop. De är inte värda besväret.

• Ledsen
  • Gilla
Tule54 och 3 till
  • Laddar…
P
Jag rekommenderar inte längre de två öl som jag drack igår kväll. Jag vaknade imorse med ont i huvudet och är fortfarande inte helt återställd. Visst kan det bero på något annat också men jag inbillar mig att det är just dessa veteöl och min kropp som inte lirar ihop. De är inte värda besväret.

2 st grosshandlarens.
1 gul och blå..
3 glas rödvin.. castillo de gredos..
3 mindre groggar..

vaknade klockan 05.30 och mådde lika som jag gjorde igår.. Så för min del är det helt som vanligt (y)
drick kaffe och ha det bra(y)

• Wow
Per Eskilsson och 1 till
  • Laddar…
P
@SågspånPappspikEternit
jag fyllde år igår, så det blev mer än vanligt.
Men det är ingen jätte mängd ändå..
Om man jämför med förr..
Eller för ca 4 månader sedan när jag försökte mig på att dricka upp 24 st arboga 10.2..
klarade 18 sedan fick det vara bra..

Och inte vann jag pengarna Som erbjöds heller.. Men en jäkla huvudvärk och dålig mage:crysmile::crysmile:så huvudet är nog lite dumt ibland...

• Haha
nino
  • Laddar…
Maskintok skrev:
@SågspånPappspikEternit
jag fyllde år igår, så det blev mer än vanligt.
Men det är ingen jätte mängd ändå..
Om man jämför med förr..
Eller för ca 4 månader sedan när jag försökte mig på att dricka upp 24 st arboga 10.2..
klarade 18 sedan fick det vara bra..

Och inte vann jag pengarna Som erbjöds heller.. Men en jäkla huvudvärk och dålig mage:crysmile::crysmile:så huvudet är nog lite dumt ibland...
Då får en lov att gratulera i efterskott :D! Mtp det som står längre ner i inlägget utgår jag ifrån att det var 18-årsdagen :thinking:?

• Haha
1
  • Laddar…
P
SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Då får en lov att gratulera i efterskott :D! Mtp det som står längre ner i inlägget utgår jag ifrån att det var 18-årsdagen :thinking:?
Nä inte alls men det hade kunnat varit så :crysmile:
närmare 40 år är mer korrekt :crysmile:
Men lika ung som då:cool:
10. 000 kr stod på spel... De hade jag kunnat lägga på mer sågar:crysmile::crysmile::thinking:

• Haha
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Om man ska vara lite pettimetrisk så är dessa två öl INTE veteöl, men de innehåller en mindre del vetemalt.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Veteöl

P
Hand håller en burk Blågul öl med en skål tzatziki och förpackningar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

på banan igen..
lammkebab till middag :cool:(y)

• Gilla
Fredrik K
  • Laddar…
J Jonobe skrev:
Kul! Lite oväntat att stöta på det i en fysisk butik. Den är trevlig men överskattad måste jag säga, går inte att leva upp till de förväntningarna och det priset. Men värt att prova någon gång :)
Vi får se! Som närking (förvisso inflyttad) ligger Närke Kulturbryggeri mig varmt om hjärtat men konstigt nog har jag aldrig fått tag på Stormaktsporter tidigare så det ska bli jättekul att testa.

Deras Örebro Bitter är en favorit hos mig annars. Helst på fat eller ännu hellre självrunnet som finns på Ölhallen eller Bishops ibland :love:

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Ensam hemma med detta sällskap i badet

• Hand håller en ölburk med märket Sofiero vid ett badkar med kakelvägg i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Lördag hos Orvar.

4/5

Ett glas öl och en burk IPA med namnet "Big Effort" bredvid en liten grisfigur och en kortlek på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Själv hemma ikväll, fick bli lite burgare framför TV'n och en London Pride till det. Helt okej öl men gör sig klart bättre i cask-varianten.

Hamburgare med pommes frites och en flaska London Pride öl på ett bord framför en TV.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Nicro Nicro skrev:
Lördag hos Orvar.

4/5

[bild]
Kul att se Orvar igen! :D
Trodde Orvar hade blivit korvar. :oops:

P
En hand håller en guldfärgad ölburk märkt "Bryggmästarens Premium Gold" med en delvis synlig maträtt i bakgrunden.
Skapa konto

inge vidare kall denna.. passade bäst som ljummen..

• Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Mer grape.

förra gången fick den 2,5/5. Idag 3/5

Glas med ljusgul öl nära en High Wire Grapefruit burk och en figur av en gris, med snacks och flaskor i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.