594 529 läst ·
10 541 svar
595k läst
10,5k svar
Den stora öltråden!
Administrator
· Skåne
· 6 803 inlägg
Per Eskilsson skrev:
Frågade den trevliga killen på bolaget för tre timmar sedan om han kunde rekommendera något nytt. Han visade mig en sällsynt dyr öl som kostade 60 kr som jag nu provar. Harlekinetic colors heter den och är en väldigt gul dansk veteöl. Mycket god IPA. 7,0 volymprocent.
[bild]
Jag hade inget riktigt glas (vi har precis påbörjat vår köksrenovering) så det fick bli en kaffemugg med Byggahus-loggan på.
Jag vill passa på att slå ett slag för vår förträffliga nya bildfunktion ”Kolla” där man kan se alla bilder och filmer på ett trevligt sätt i mobilen (och i datorn).
Här är en länk till alla bilder i denna forumtråd:
[länk]
Jag rekommenderar inte längre de två öl som jag drack igår kväll. Jag vaknade imorse med ont i huvudet och är fortfarande inte helt återställd. Visst kan det bero på något annat också men jag inbillar mig att det är just dessa veteöl och min kropp som inte lirar ihop. De är inte värda besväret.Per Eskilsson skrev:
Per Eskilsson skrev:
2 st grosshandlarens.
1 gul och blå..
3 glas rödvin.. castillo de gredos..
3 mindre groggar..
vaknade klockan 05.30 och mådde lika som jag gjorde igår.. Så för min del är det helt som vanligt
drick kaffe och ha det bra
@SågspånPappspikEternit
jag fyllde år igår, så det blev mer än vanligt.
Men det är ingen jätte mängd ändå..
Om man jämför med förr..
Eller för ca 4 månader sedan när jag försökte mig på att dricka upp 24 st arboga 10.2..
klarade 18 sedan fick det vara bra..
Och inte vann jag pengarna Som erbjöds heller.. Men en jäkla huvudvärk och dålig mage
så huvudet är nog lite dumt ibland...
Om man jämför med förr..
Eller för ca 4 månader sedan när jag försökte mig på att dricka upp 24 st arboga 10.2..
Och inte vann jag pengarna Som erbjöds heller.. Men en jäkla huvudvärk och dålig mage
Husägare
· Småländska höglandet
· 5 621 inlägg
Då får en lov att gratulera i efterskottMaskintok skrev:@SågspånPappspikEternit
Om man jämför med förr..
Och inte vann jag pengarna Som erbjöds heller.. Men en jäkla huvudvärk och dålig mageså huvudet är nog lite dumt ibland...
Nä inte alls men det hade kunnat varit såSågspånPappspikEternit skrev:
närmare 40 år är mer korrekt
Men lika ung som då
10. 000 kr stod på spel... De hade jag kunnat lägga på mer sågar
Om man ska vara lite pettimetrisk så är dessa två öl INTE veteöl, men de innehåller en mindre del vetemalt.Per Eskilsson skrev:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Veteöl
Vi får se! Som närking (förvisso inflyttad) ligger Närke Kulturbryggeri mig varmt om hjärtat men konstigt nog har jag aldrig fått tag på Stormaktsporter tidigare så det ska bli jättekul att testa.J Jonobe skrev:
Deras Örebro Bitter är en favorit hos mig annars. Helst på fat eller ännu hellre självrunnet som finns på Ölhallen eller Bishops ibland