P
Mazen Mazen skrev:
Nostalgi :D
kommer ihåg varför jag inte drack fler än 23 st per kväll.. :thinking::crysmile::crysmile:den 24 smakade inte gott:crysmile::crysmile:

• Gilla
dekoala1994 och 1 till
  • Laddar…
3,9/5

Ett glas mörkt öl och en ölburk med motorcykeldesign, en liten rosa grisfigur och gitarrer i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
P
Hemrökt rådjurslägg med en burk öl och ett glas på ett köksbord, omgivet av köksredskap och matrester.
Skapa konto

Lite grosshandlarens till en råådjurlägg..
hemrökt.. skjutet djur av ena svågern..

• Gilla
Maria T och 3 till
  • Laddar…
P
Nicro Nicro skrev:
3,9/5

[bild]
Den där grisen är som mig... supsvin:crysmile::crysmile:

P
Maskintok skrev:
Arboga
10.2/10.2(y)
[bild] :crysmile::crysmile:
Maskintok skrev:
Arboga
10.2/10.2(y)
[bild] :crysmile::crysmile:
@Per Eskilsson
Det gäller att ha rejält med hår på bröstet när man dricker en platta med arboga 10.2..
Jag satte 18 st sist innan jag slocknade..
vaknade 4 timmar senare och drack resten  :crysmile::crysmile:nu är jag säkert hårlös:crysmile::crysmile::crysmile:

Maskintok skrev:
kommer ihåg varför jag inte drack fler än 23 st per kväll.. :thinking::crysmile::crysmile:den 24 smakade inte gott:crysmile::crysmile:
Som Kung :p

• Gilla
1
  • Laddar…
Frågade den trevliga killen på bolaget för tre timmar sedan om han kunde rekommendera något nytt. Han visade mig en sällsynt dyr öl som kostade 60 kr som jag nu provar. Harlekinetic colors heter den och är en väldigt gul dansk veteöl. Mycket god IPA. 7,0 volymprocent.

Ölburk med etikett "Harlekinetic Colors", kaffemugg med Byggahus-logotyp och två chokladbitar på bord.
Skapa konto

Jag hade inget riktigt glas (vi har precis påbörjat vår köksrenovering) så det fick bli en kaffemugg med Byggahus-loggan på.

Jag vill passa på att slå ett slag för vår förträffliga nya bildfunktion ”Kolla” där man kan se alla bilder och filmer på ett trevligt sätt i mobilen (och i datorn).
Här är en länk till alla bilder i denna forumtråd:
https://www.byggahus.se/k/4427789/?t=412883

• Gilla
tompaah7503 och 5 till
  • Laddar…
P
Per Eskilsson Per Eskilsson skrev:
Frågade den trevliga killen på bolaget för tre timmar sedan om han kunde rekommendera något nytt. Han visade mig en sällsynt dyr öl som kostade 60 kr som jag nu provar. Harlekinetic colors heter den och är en väldigt gul dansk veteöl. Mycket god IPA. 7,0 volymprocent.

[bild]

Jag hade inget riktigt glas (vi har precis påbörjat vår köksrenovering) så det fick bli en kaffemugg med Byggahus-loggan på.

Jag vill passa på att slå ett slag för vår förträffliga nya bildfunktion ”Kolla” där man kan se alla bilder och filmer på ett trevligt sätt i mobilen (och i datorn).
Här är en länk till alla bilder i denna forumtråd:
[länk]
Du, det är inte glaset som är det viktiga det är själva känslan.

hälla upp i glas är egentligen bara moderat
(överflödigt). :crysmile:
Men pyset, lukten, smaken, känslan.. det är allt... Sedan att dela den med frun även om hon inte dricker förgyller... skål på dig(y)

nino nino skrev:
Torrhumlar och kolsyrejäser med 40 + 40gram mosaic och citra
New England IPA, egentligen stigbergets west coast ipa recept i grunden men lite ändrat

[bild]

Ett smakprov innan jag slängde i humlen, då var det väl en ale / pilsner
[bild]
Tyvärr blev ju torrhumlingen ett misslyckande...
Missade att det skulle vara 280g så jag får stoppa I 200g till imorgon så ska det nog bli drag i humlesmaken

• Gilla
1
  • Laddar…
Sprang på ett riktigt fynd idag på bolaget i Örebro, Kaggen Stormaktsporter!! Rankad som nummer 2 på Ratebeer.com just nu.

Två flaskor Kaggen Stormaktsporter i en kundkorg, en öl rankad högt på Ratebeer.com.
Skapa konto

Skärmbild av RateBeer Top 50-lista med Närke Kaggen Stormaktsporter rankad som nummer två.
Skapa konto

För 159kr flaskan var det lika bra att ta två. Nu pågår planeringen på hur och när jag ska dricka den första och hur länge och var jag ska lagra den andra

• Gilla
  • Wow
tompaah7503 och 3 till
  • Laddar…
P
nino nino skrev:
Tyvärr blev ju torrhumlingen ett misslyckande...
Missade att det skulle vara 280g så jag får stoppa I 200g till imorgon så ska det nog bli drag i humlesmaken
om man kokar detta i en apparat då?
Blir det maltwhisky? :thinking::crysmile::crysmile:
köper gärna (y)

• Haha
nino
  • Laddar…
J
Fredrik K Fredrik K skrev:
Sprang på ett riktigt fynd idag på bolaget i Örebro, Kaggen Stormaktsporter!! Rankad som nummer 2 på Ratebeer.com just nu.

[bild]
[bild]

För 159kr flaskan var det lika bra att ta två. Nu pågår planeringen på hur och när jag ska dricka den första och hur länge och var jag ska lagra den andra
Kul! Lite oväntat att stöta på det i en fysisk butik. Den är trevlig men överskattad måste jag säga, går inte att leva upp till de förväntningarna och det priset. Men värt att prova någon gång :)

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
J
Bra barley wine, hade vunnit på lite mer fat. Från glasbanken.
Ett glas fyllt med rödbrun barley wine bredvid en flaska på ett bord.
Skapa konto

• Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Kvällens sista öl blir en DDH PALE ART.
Lite annorlunda än den förra jag drack. Också en god gul historia. Men en kornmalt från Wi, USA denna gång. Kommer inte ihåg priset men säkert
30-40 kr.

Hand håller en burk DDH Pale Ale från Untitled Art med konstnärlig etikett.
Skapa konto

• Gilla
Edlunn och 4 till
  • Laddar…
Kvällens sista, en Holländare, och en fin sådan.
Ett glas öl från Stigbergets och en burk Moersleutel öl på ett bord med suddig bakgrund.
Skapa konto

• Gilla
Edlunn och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.