595 578 läst ·
10 561 svar
596k läst
10,6k svar
Den stora öltråden!
Maskintok skrev:
@Per EskilssonMaskintok skrev:
Det gäller att ha rejält med hår på bröstet när man dricker en platta med arboga 10.2..
Jag satte 18 st sist innan jag slocknade..
vaknade 4 timmar senare och drack resten 
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
Frågade den trevliga killen på bolaget för tre timmar sedan om han kunde rekommendera något nytt. Han visade mig en sällsynt dyr öl som kostade 60 kr som jag nu provar. Harlekinetic colors heter den och är en väldigt gul dansk veteöl. Mycket god IPA. 7,0 volymprocent.
Jag hade inget riktigt glas (vi har precis påbörjat vår köksrenovering) så det fick bli en kaffemugg med Byggahus-loggan på.
Jag vill passa på att slå ett slag för vår förträffliga nya bildfunktion ”Kolla” där man kan se alla bilder och filmer på ett trevligt sätt i mobilen (och i datorn).
Här är en länk till alla bilder i denna forumtråd:
https://www.byggahus.se/k/4427789/?t=412883
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag hade inget riktigt glas (vi har precis påbörjat vår köksrenovering) så det fick bli en kaffemugg med Byggahus-loggan på.
Jag vill passa på att slå ett slag för vår förträffliga nya bildfunktion ”Kolla” där man kan se alla bilder och filmer på ett trevligt sätt i mobilen (och i datorn).
https://www.byggahus.se/k/4427789/?t=412883
Du, det är inte glaset som är det viktiga det är själva känslan.Per Eskilsson skrev:
Frågade den trevliga killen på bolaget för tre timmar sedan om han kunde rekommendera något nytt. Han visade mig en sällsynt dyr öl som kostade 60 kr som jag nu provar. Harlekinetic colors heter den och är en väldigt gul dansk veteöl. Mycket god IPA. 7,0 volymprocent.
[bild]
[länk]
hälla upp i glas är egentligen bara moderat
(överflödigt).
Men pyset, lukten, smaken, känslan.. det är allt... Sedan att dela den med frun även om hon inte dricker förgyller... skål på dig
Tyvärr blev ju torrhumlingen ett misslyckande...nino skrev:
Missade att det skulle vara 280g så jag får stoppa I 200g till imorgon så ska det nog bli drag i humlesmaken
Sprang på ett riktigt fynd idag på bolaget i Örebro, Kaggen Stormaktsporter!! Rankad som nummer 2 på Ratebeer.com just nu.
För 159kr flaskan var det lika bra att ta två. Nu pågår planeringen på hur och när jag ska dricka den första och hur länge och var jag ska lagra den andra
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
För 159kr flaskan var det lika bra att ta två. Nu pågår planeringen på hur och när jag ska dricka den första och hur länge och var jag ska lagra den andra
Kul! Lite oväntat att stöta på det i en fysisk butik. Den är trevlig men överskattad måste jag säga, går inte att leva upp till de förväntningarna och det priset. Men värt att prova någon gångFredrik K skrev:
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg