Jag försöker demontera mitt befintliga lägenhetslås men har fastnat.
Dekorhylsan lossar från dörren, men går inte att ta av helt. Jag har i andra trådar läst om en "spärr" som ska tryckas in, men kan inte få någon rörelse alls. Jag har sedan tänkt att det kanske är vredet som är i vägen vilket jag har lossat på med en liten insex och känns löst, men den går inte heller att få loss helt. Själva låshuset har jag inte börjat lossa på än, men i övrigt är allt rörligt men sitter fortfarande kvar.
I vilken ordning ska delarna tas av?
Dekorhylsan lossar från dörren, men går inte att ta av helt. Jag har i andra trådar läst om en "spärr" som ska tryckas in, men kan inte få någon rörelse alls. Jag har sedan tänkt att det kanske är vredet som är i vägen vilket jag har lossat på med en liten insex och känns löst, men den går inte heller att få loss helt. Själva låshuset har jag inte börjat lossa på än, men i övrigt är allt rörligt men sitter fortfarande kvar.
I vilken ordning ska delarna tas av?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Det var lösningen, även om fästskruven inte riktigt gick att få grepp på. Den lossade men släppte inte helt. Jag borrade upp skruven med ett 1,5mm borr och tog ett rejält tag med tång och fick loss vredknopp, och sen bitvis resten. Vet inte hur mycket strul det kommer bli när jag (någon gång) ska återmontera det gamla låset, har eventuellt rester kvar av vredknoppsskruv som kommer vara i vägen. Då kanske en låssmed får ta över. Tack!1 123abc skrev:
Klicka här för att svara