Hej,

någon som enkelt kan förklara för mig hur man programmerar DELTACO smart plug som ska styra belysning. för start 1h innan solnedgång och släckas vid soluppgång.
 
Har du anslutit uttagen till appen till att börja med?
 
Ja uttagen anslutna. Kan tända och släcka m mobilen.

P phwa skrev:
Har du anslutit uttagen till appen till att börja med?
 
J Jith skrev:
Ja uttagen anslutna. Kan tända och släcka m mobilen.
I appen finns det, om man klickar sig in på varje enskilt uttag, en funktion som heter "Schemalägg". Detta alltså i Deltaco Smart home. Det fungerar inte i t.ex. Google home (åtminstone inte vad jag vet).
 
Jag har i appen försökt programmera senario. Valt att de ska tändas vid solnedgång men får dem inte att tändas och släckas som önskat.

P phwa skrev:
I appen finns det, om man klickar sig in på varje enskilt uttag, en funktion som heter "Schemalägg". Detta alltså i Deltaco Smart home. Det fungerar inte i t.ex. Google home (åtminstone inte vad jag vet).
 
J Jith skrev:
Jag har i appen försökt programmera senario. Valt att de ska tändas vid solnedgång men får dem inte att tändas och släckas som önskat.
Har du notiser påslagna i appen så att du kan se ifall något går fel? Jag hade tidigare problem med mina uttag utomhus eftersom de inte fick tillräcklig nätverkssignal. Det blev att de ibland följde schemat och ibland inte.

Edit: fungerar det att sätta igång med "vanlig" timer - alltså inte smart scenario?
 
Ja vanligt till och frånslaget fungerar. Det är programmering som är problemet


P phwa skrev:
Har du notiser påslagna i appen så att du kan se ifall något går fel? Jag hade tidigare problem med mina uttag utomhus eftersom de inte fick tillräcklig nätverkssignal. Det blev att de ibland följde schemat och ibland inte.

Edit: fungerar det att sätta igång med "vanlig" timer - alltså inte smart scenario?
 
Inte lätt första gången men man måste skapa 2st scenario under automatisering.
En för påslag vid solnedgång och en frånslag vid soluppgång.
 
Rejält trådlyft, men jag köpte en sån här i måndags och den funkar manuellt av/på. Men schema reagerar den inte alls på.
Nedräkning funkar.

Nästan som attden inte vet vad klockan är.
Har bra WiFi-signal.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.