Hej.
Vi har några Deltaco Smart plug som funkat väldigt bra. Jag funderar på en lösning för en värmeplatta för att hålla vatten flytandes i ett kaninhus.
I Deltaco-appen finns info kring väder/vind kring vår adress. Kan man få en Deltaco-plugg att aktiveras vid en specifik temperatur? Temperaturstyrningen behöver inte vara superspecifik, det räcker om den slår på/av vid nollan +/- några grader.
Värmeplattan är på 18 watt så det spelar inte så stor roll om den går några extra timmar här och där men kanske inte önskvärt dygnet runt i flera månader.

• Skärmdump av app; visar väderdata, luftkvalitet och enhetsstatus i ett smart hem-system.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
Har inte kollat så noga men har den inte bara astronomisk funktion? Jag ser inte att den kan styras via temperatur.

Jag tror egentligen som du men samtidigt har det faktum att väder och vind finns på prominent plats i appen väckt en nyfikenhet om att det kanske går…
Någon annan som har något förslag?

Nix, funkar ej. Kaninerna äter upp den på nolltid. Jag skall ha en s.k värmeplatta som deras vattenskål sen står på. Det är vattnet i det som
skall vara ej fruset.
En Deltaco-plugg skulle vara toppen då jag kunde ha den på vår vind (alltså där spänningsmatningen sker ifrån). Det finns termostater som man kan sätta mellan uttag och stickpropp men jag vill ha så mycket jag kan väderskyddat (och det blir alltså inte rättvisande avseende temperatur).

Tryck på + deltaco I appen sen väljer du skapa scen. Där kan du ställa in ex. efter temperaturförändringar

• Skärm för att skapa smarta scenarier i app; inkluderar väder, plats, timer, enhetsstatusändringar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
avh67f
  • Laddar…
Fasen vad gott! Tack.
Jag fattar inte hur jag missat detta men det är ju precis så jag trodde det borde gå att göra.

A
T TryBran skrev:
Fasen vad gott! Tack.
Jag fattar inte hur jag missat detta men det är ju precis så jag trodde det borde gå att göra.
Jag har en deltaco plugg och missade också det. Ändå var jag inne i appen och rotade runt. Tur att det finns folk som inte missar såna saker

Lånar tråden, tänkte jag skulle styra min frostvakt på liknande sätt.
Att frostvakten startar vid ex. -2 grader

Är ni nöjda med deltaco eller ska man skaffa en smart plug med egen termometer, om det finns !?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.