Jag har idag ett badrum från 1985.
Kaklat vid badkar/dusch sedan målat. Golvet består av en plastmatta.
Har enbart ett badrum med två mindre barn hemma. För att få det hela att inte ta så lång tid, kan man i stället för att renovera allt och göra om hela badrummet, enbart bytta ut plastmattan mot klinker och låta resten vara till ett senare tillfälle?

Egentligen inte. Du får inte någon korrekt anslutning mellan väggens tätskikt och golvets tätskikt. Dessutom tror jag att du inte tjänar så mycket tid på det. Mer än att du får två långa perioder utan badrum istället för en.

H hempularen skrev:
Egentligen inte. Du får inte någon korrekt anslutning mellan väggens tätskikt och golvets tätskikt. Dessutom tror jag att du inte tjänar så mycket tid på det. Mer än att du får två långa perioder utan badrum istället för en.
Ah det är så alltså. tack för info

Man kan troligen argumentera att du antagligen ändå inte har något fungerande tätskikt på väggarna. Men om du senare skall åtgärda väggarna så kommer det att vara i princip omöjligt att ansluta det nya tätskiktet på ett korrekt sätt mot det nya tätskiktet på golvet, om de inte görs samtidigt. Tätskikten måste överlappa.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.