Hjälp!
Har en kaffemaskin - DeLonghi Magnifica S som har börjat läcka vatten ner i sumptråget och spillbrickan. Har skruvat isär den och ser att var läckan är. Det läcker längst ner i hålet där ”det vita munstycket” sitter (se inringat i bilden). Vet dock inte vad jag behöver för reservdel för att fixa det? Är det någon som vet?
O-ringarna ser hela och intakta ut och jag vill helst inte börja byta dem på chans då de är svindyra (ca 100-175kr/st) för en sketen liten o-ring.
Har en kaffemaskin - DeLonghi Magnifica S som har börjat läcka vatten ner i sumptråget och spillbrickan. Har skruvat isär den och ser att var läckan är. Det läcker längst ner i hålet där ”det vita munstycket” sitter (se inringat i bilden). Vet dock inte vad jag behöver för reservdel för att fixa det? Är det någon som vet?
O-ringarna ser hela och intakta ut och jag vill helst inte börja byta dem på chans då de är svindyra (ca 100-175kr/st) för en sketen liten o-ring.
Tyvärr fick jag ingen hjälp i detta forum, men med hjälp av en hel del Googling och koll på YouTube har jag nu lyckats lösa problemet.C cirkussandberg skrev:Hjälp!
Jag trodde först det handlade om dåliga/utslitna packningar (o-ringar), så jag beställde ett sånt kit från tyska Amazon (hittade inte motsvarande kit i Sverige). Men efter att ha bytt ut samtliga o-ringar och skruvat ihop allt igen läckte det lika fullt. Skruvade då isär allt igen och upptäckte då en lite spricka inuti den mekaniska kolven. Tyvärr hittade jag inte denna som enskild reservdel, så jag fick beställa en hel mekanisk kolv (mechanical valve) från Centralservice i Osby. Skruvade in den å då funkade maskinen som vanligt igen!
Hade mycket hjälp av dessa två instruktionsvideos:
Video 1
Video 2
Klicka här för att svara