Hej allesammans!
Vi fick nyligen fönster från SP Fönster installerade i vår bostadsrätt, det vi däremot inte fick var instruktioner för hur man går tillväga för att dela på dessa!
Vi skulle nämligen behöva komma in i dom för att kunna ta bort diverse klistermärken och smuts
Jag bifogar en bild på fönstrets yttre "gavel", det är de tre grå plast-grejerna som håller samman de två fönsterdelarna.
Tacksam för förslag!
Vi fick nyligen fönster från SP Fönster installerade i vår bostadsrätt, det vi däremot inte fick var instruktioner för hur man går tillväga för att dela på dessa!
Vi skulle nämligen behöva komma in i dom för att kunna ta bort diverse klistermärken och smuts
Jag bifogar en bild på fönstrets yttre "gavel", det är de tre grå plast-grejerna som håller samman de två fönsterdelarna.
Tacksam för förslag!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag har Inte sett deras objektsfönster innan så har inget bra svar men det ser ut som det bara är att dra isär om man tittar på beslagen.
Ring svenska fönster i Edsbyn på måndag så får du svaret. Dumt o ta sönder något.
Edit...missade att du redan fått svaret.
Edit...missade att du redan fått svaret.
Hej,
Jag har samma problem men lyckas inte öppna med skruvmejsel heller.
Det ser ut som att någon innan mig har bytt ut skruvarna på ena sidan, förmodligen när dom inte heller har lyckats öppna upp dessa fönster.
Skulle någon ha möjlighet att bifoga ett par bilder på hur mekanismen ser ut inuti? Eller en kort video på hur man gör?
I värsta fall får jag väl också skruva loss fästena 😅
Jag har samma problem men lyckas inte öppna med skruvmejsel heller.
Det ser ut som att någon innan mig har bytt ut skruvarna på ena sidan, förmodligen när dom inte heller har lyckats öppna upp dessa fönster.
Skulle någon ha möjlighet att bifoga ett par bilder på hur mekanismen ser ut inuti? Eller en kort video på hur man gör?
I värsta fall får jag väl också skruva loss fästena 😅
Medlem
· Västra Götaland
· 2 564 inlägg
Hej och välkommen till forumet.
Det där ser ut som ett snäpplås, som bara ska dras isär.
Här finns en film som visar hur man byter, och efter 3 minuter och 20 sekunder ungefär öppnar killen beslaget.
Byta koppelbeslag
Edit:
Länken går inte direkt till filmen, man får klicka på fliken "produktfilmer"
Det där ser ut som ett snäpplås, som bara ska dras isär.
Här finns en film som visar hur man byter, och efter 3 minuter och 20 sekunder ungefär öppnar killen beslaget.
Byta koppelbeslag
Edit:
Länken går inte direkt till filmen, man får klicka på fliken "produktfilmer"
Hej Stefan,Stefan Bengtsson skrev:
Hej och välkommen till forumet.
Det där ser ut som ett snäpplås, som bara ska dras isär.
Här finns en film som visar hur man byter, och efter 3 minuter och 20 sekunder ungefär öppnar killen beslaget.
Byta koppelbeslag
Edit:
Länken går inte direkt till filmen, man får klicka på fliken "produktfilmer"
Tack för ditt snabba svar och välkomnandet!
Jag kollade på videon och tog i lite hårdare än vad jag vågade de första gångerna och nu funkade det! Lyckades dela på fönstret och fixa persiennen!
Stort tack för hjälpen 🙂
Klicka här för att svara


