Hur skulle ni göra med delbetalning på takläggning där endast 15% av totala kostnaden ska betalas när taket är klart?
Min bror ska lägga lägga om sitt papptak på 120kvm ”platt” tak. Offerterna har legat mellan 140’-280’ efter rot. Alla offerter är inkl material som inkluderar ny plåt vid skorstenar, hängrännor, stuprör etc.
Den som min bror kan tänka sig vill nu ha 30% vid arbetsstart, 55% när pappen läggs och vid slut 15%.
Spontant känns det som lite skevt, att endast ha 15% kvar att (om nödvändigt) hålla inne med.
Konsumenttjänstlagen säger att man inte behöver betala förrän efter utfört arbete.
Kan tänka att betala material vid leverans men hur tänker ni andra?