1 307 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Del till 70-talsfönster
Har ett hus från 1976 med spröjsade fönster och altandörrar. I bakkant på dem sitter det någon sorts vridbara delar som gör att man kan öppna fönstren för att tvätta mellan dem. Inga gångjärn utan mer som två delar som sitter på varannoch kan vridas relativt varann. Från de två så går det in i respektive fönsterhalvas trä en 'plugg' av metall. Häromdagen råkade en kraftig vind rycka till i altandörren då den var delad och den ena halvan av dörren lossade p g a att ett par metallpluggar bröts. Nu behöver jag köpa nya - vad heter de och var köper man dem tro?? Nån som vet?
Tackar!
Jimmy
Tackar!
Jimmy
Blev nåt knas här men kolla på http://www.millergroup.se
...de du visar är de som sitter i den andra sidan, dvs där man delar upp dörrar och fönster. Det är i bakkanten (på andra sidan dörren) som de sitter som jag letar efter. fast jag tittade i katalogen och de ser ungefär ut som
Skåpgångjärn, av zink
men det är kortare armar som går ut och de är ogängade, bara nån form av gjutet material som är kanske 1 cm lång och som trycks in i förborrade hål i dörren resp fönstret.
Hmmm...inte lättt det här...
Jimmy
Skåpgångjärn, av zink
men det är kortare armar som går ut och de är ogängade, bara nån form av gjutet material som är kanske 1 cm lång och som trycks in i förborrade hål i dörren resp fönstret.
Hmmm...inte lättt det här...
Jimmy
Klicka här för att svara