2 993 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Deklaration av husköp/försäljning?
Hej
Vilket år ska man deklarera för husköp/försäljning?
Vi skrev kontrakt både för försäljning och köp, under 2005. Men tillträdena var först i feb 2006.
Ska vi ta upp detta i årets deklaration som ska vara inne om nån månad? Eller ska vi vänta tills nästa år?
Mvh Jimmy
Vilket år ska man deklarera för husköp/försäljning?
Vi skrev kontrakt både för försäljning och köp, under 2005. Men tillträdena var först i feb 2006.
Ska vi ta upp detta i årets deklaration som ska vara inne om nån månad? Eller ska vi vänta tills nästa år?
Mvh Jimmy
Jo, det är köpekontraktsdatum som gäller. Dessutom brukar en försäljning redan vara noterad på den förtryckta blankett du får från Skatteverket. Tillsammans med en liten uppmaning att redovisa eventuell reavinst/förlust. Glöm inte att fylla i blanketten för uppskjutande av reavinstskatten (om det nu blir en sådan). Det brukar de (skatteverket) nämligen inte vara lika ivriga på att upplysa om. 
Klicka här för att svara