2 107 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Decklights i underspikning
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Tänkte montera decklights el dyligt i underspikningen på garaget. Garaget är ca 10 meter långt och detta vill jag ha dels för att det ser stiligt ut men även för att kunna ta mig från garaget till huset.
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Belysning-och-dekoration/Decklight-kit-LED-2000036811/
Finns det ngt mer lämpligt än dessa? 12v känns ju perfekt.
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Tradgard/Belysning-och-dekoration/Decklight-kit-LED-2000036811/
Finns det ngt mer lämpligt än dessa? 12v känns ju perfekt.
0,2W känns i minsta laget. Blir det någon ljuskägla alls?
Precis som BrokenArrow skriver så är det väldigt svagt.
Som jämförelse brukar en spot i fönstersmygar vara ca 1,2watt och lyser då upp en begränsad vit yta.
Man brukar hålla sig till åtminstone 3+watt styck.
Bättre att kunna dimmra i efterhand om det upplevs för starkt .
Som jämförelse brukar en spot i fönstersmygar vara ca 1,2watt och lyser då upp en begränsad vit yta.
Man brukar hålla sig till åtminstone 3+watt styck.
Bättre att kunna dimmra i efterhand om det upplevs för starkt .
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
L Liteavvarje skrev:
Ahh. Bra tips. Ska leta starkare varianter.G Gryttjesbo skrev:
Klicka här för att svara