1 879 läst ·
15 svar
2k läst
15 svar
De byggde sitt drömhus själva på knappt ett år
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 3 677 inlägg
Utan tidigare erfarenheter av husbygge bestämde sig Kristoffer och Elina Matsson för att bygga sitt eget hus. Kristoffer tog tjänstledigt ett år och byggde tillsammans med Elinas pappa Ingemar huset på Värmdö som var klart efter knappt ett år. – Det kommer bli minst ett hus till, säger de.
Du kan läsa artikeln här: De byggde sitt drömhus själva på knappt ett år
Du kan läsa artikeln här: De byggde sitt drömhus själva på knappt ett år
Renoverare
· Stockholm
· 21 152 inlägg
Största frågan, hade de barnen på dagis när de var tjänstelediga 🤣
Som villervalle i Söderhavet, farmor följer med som privatlärare..det var enklare förr😉Kvackatore skrev:
När pappan i familjen, Ernst Botman, fick sitt uppdrag från Unesco att resa till Söderhavet för att studera kostvanor, krävde resten av familjen att få följa med. Pappan invände först eftersom barnen inte kunde missa skolarbetet. Problemet löstes när farmor klev in som privatlärare och garanterade att barnen skulle sköta sina studier på plats under expeditionen.
Redigerat:
De hade bara ett barn vid bygget. Det hade du sett om du läste mer noggrant.AndersMalmgren skrev:
Förmodligen var hon mammaledig och han tjänstledig och hade barnet hemma. Kanske nyttjade dom öppna förskolan på 15h/vecka.
Istället för att fälla den kommentaren kunde du väl uppmuntra dom istället och skriva vilket jobb dom lagt ner?
Elin är säkert väldigt glad över att ha fått göra detta ihop med sin pappa och sambo.
Det blir en speciell känsla som pengar inte kan köpa (talar av egen erfarenhet).
Jag är mer nyfiken på varför dom är sugna på att bygga ytterligare ett hus, jag skulle aldrig vilja flytta ifrån vårt hus som vi slet med själva för att bygga upp.
Renoverare
· Stockholm
· 21 152 inlägg
Du har tydligen inte läst tråden om dagis, jag har inget problem med att de är lediga. De har betalat massor med skatt för att bygga de där huset och klart de kan ha barnet på dagis.X xLnT skrev:De hade bara ett barn vid bygget. Det hade du sett om du läste mer noggrant.
Förmodligen var hon mammaledig och han tjänstledig och hade barnet hemma. Kanske nyttjade dom öppna förskolan på 15h/vecka.
Istället för att fälla den kommentaren kunde du väl uppmuntra dom istället och skriva vilket jobb dom lagt ner?
Elin är säkert väldigt glad över att ha fått göra detta ihop med sin pappa och sambo.
Det blir en speciell känsla som pengar inte kan köpa (talar av egen erfarenhet).
Jag är mer nyfiken på varför dom är sugna på att bygga ytterligare ett hus, jag skulle aldrig vilja flytta ifrån vårt hus som vi slet med själva för att bygga upp.
Alla har olika gräns för när man anser man byggt hus själva. Det är nog få som gör precis allt.D d0391m0 skrev:
Det är snudd på naivt att göra precis alla moment själv.
Jag anser tex att vi byggde huset själva men lät få fasaden putsad och badrummen kaklade.