13 689 läst ·
30 svar
14k läst
30 svar
Dax o skaffa ny släpkärra
Jag tänkte också montera öglor på insidan. Köpte på Jula för 69 kr eller nått sådant. Säljaren rekommenderade att sätta de i plåten på lemmarna för att få ett plant och fritt golv, de brukade sätta tre per sida sa han också.
Köpte en TIki obromsat med tipp för 2 år sen, billigt 9000 ny. Tänkte att detta håller inte för det priset, men har misshandlat det rejält med att köra makadam/grus mm med kraftig överlast... men det håller och inget har gått sönder, så verkar vara mycket för pengarna, tipp är guld värd, bara en tanke
Ja, att sätta dem i golvet vore vansinnigt. Tror jag har tre per sida också.S stefan_bergh skrev:
Var väl inget vidare smart förslag väl ,plåten i lämmarna är inte kraftig men sätterS stefan_bergh skrev:
du dem i golvet med rejäla brickor under så kan man nog dra ganska bra med
spännband.
Det maximala är väl om man kan fästa öglorna i nån ramdel (utan att deformera denna )
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Mina sitter i sidolämmarna på min l750u. Kraftig plåt i dem. Inga problem, har surrat hårt med spännband i dem. Hade aldrig velat ha dem i golvet...grejer som hakar fast i dem vid lastning, skyffel som krockar med dem när man skottar grus etc nej tack.galento skrev:
Såg idag en typexempel på en nackdel att ha lastöglorna i sidolämmen. På brädgården hade ett par lastat hela släpbotten full med bräder men eftersom lastöglorna satt i sidolämmen orkade de inte dra fast virket mot släpbotten utan de fick försöka göra en smal högre hög på mitten än släpet.

Jag har haft en sån i några ur, dock ingen tipp och med gallergrindar till. Tittade först på några smäckra byggen ifrån byggvaruhusen men de såg inte pålitliga ut, så det fick bli kvalitet. Om man kan få önska nått som inte finns på den vi har så är det infällda förankringspunkter på sidornas insidor. Vill man förankra nått idag som inte når upp över sidornas höjd så måste man lägga nått emellan då förankringsbanden fästs på släpets utsidor. Hursomhelst så har vi inte haft några problem med släpet och det ser fortfarande fint utJ J_B skrev:
Edit: det kan vara en U750 jag har för den saknar tipp.. måste nog hem å kika
Redigerat:
Är väl inge större fel på min kärra.
Vill bara har nytt o fräscht då kärran börjar bli till åren o jag har redan renoverat bromsar en gång o vill inte göra det igen så vill ha utan bromsar samt med tipp denna gång
Gör ju inget heller att nya kärran blir lite bredare
Vill bara har nytt o fräscht då kärran börjar bli till åren o jag har redan renoverat bromsar en gång o vill inte göra det igen så vill ha utan bromsar samt med tipp denna gång
Gör ju inget heller att nya kärran blir lite bredare