1 170 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Dax att göra byggkreditiv till bo lån
Då var det snart dax att göra om byggkreditivet till en bolån.
Jag tänkte höra mig för hur ni där ute har lagt upp era lån och vilken ränta ni har fått.
Vi har Nordea som bank och det låter som om att det går att förhandla lite med räntan.
I dag har de 1,55% i rörlig och 4,2% på femåringen. Hur mycket kan man förhandla ner den tll?
Tacksam för förslag och ideér.
Jag tänkte höra mig för hur ni där ute har lagt upp era lån och vilken ränta ni har fått.
Vi har Nordea som bank och det låter som om att det går att förhandla lite med räntan.
I dag har de 1,55% i rörlig och 4,2% på femåringen. Hur mycket kan man förhandla ner den tll?
Tacksam för förslag och ideér.
En normal rabatt sträcker sig nog kring 0,3. Folk har uppenbarligen fått bättre ränta men det är inget jag lyckats med och ingen jag känner. Många på forumet verkar tydligen ha lyckats bra däremot.
Dom allra flesta väljer ju rörligt idag, det är ju en enorm skillnad. Själv har jag allt rörligt och 1,35 på SHB.
Dom allra flesta väljer ju rörligt idag, det är ju en enorm skillnad. Själv har jag allt rörligt och 1,35 på SHB.
Har 1.35 också, tycker det är lite dålig rabatt. 62% Belåningsgrad. La precis om från byggkreditiv till bolån.
Klicka här för att svara