3 437 läst ·
27 svar
3k läst
27 svar
Dataaggregat som 12V källa?
Om du redan har ett nätaggregat så kan du kolla tabellen på sidan. Där finns antingen en eller två poster för +12V.
Gjorde en snabb googling och det verkar vara delade meningar kring att kombinera flera rails till en. Du kanske kan köra hälften av spridarna på ena railen och hälften på andra?
Gjorde en snabb googling och det verkar vara delade meningar kring att kombinera flera rails till en. Du kanske kan köra hälften av spridarna på ena railen och hälften på andra?
Bjussar på ett "kopplingsschema" jag knåpat ihop om någon annan också vill bygga en testbänk.
Att skicka 4 spridare på rengöring och uppmätning är ungefär samma kostnad som att bygga en egen utrustning, inkl en ultraljudstvätt
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Att skicka 4 spridare på rengöring och uppmätning är ungefär samma kostnad som att bygga en egen utrustning, inkl en ultraljudstvätt
I värsta fall bränner du ett nätagg eller en säkringJarlingar skrev:
Ja precis, PSON är bara en trigger för att nätaggregatet ska dra igång. Jag valde ett aggregat med strömbrytare och singel-rail för enkelhetens skull..
Allvetare
· Västra götaland
· 10 924 inlägg
Det här var det jag hittade när jag rotade lite grann.. Kan ha något server-agg liggandes i nån låda kanske...Jarlingar skrev:
FSP är ju en hyfsat känd tillverkare med nån form av kvalitet i alla fall..
Edit :glömde bilden...
PC nätaggregat verkar ju ha biffat upp 12V effekten på senare tid.
En snabb googling hittade detta:
AeroCool Vx Plus 550 – spelströmförsörjning för PC (550 W, ATX, 12 V, fläkt 12 cm, Vx-Design) : Amazon.se: Elektronik
12V ser ut att klara ca 500W.
OBS! Har absolut ingen erfarenhet av just detta nätaggregat!
En snabb googling hittade detta:
AeroCool Vx Plus 550 – spelströmförsörjning för PC (550 W, ATX, 12 V, fläkt 12 cm, Vx-Design) : Amazon.se: Elektronik
12V ser ut att klara ca 500W.
OBS! Har absolut ingen erfarenhet av just detta nätaggregat!
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
En varning bara!Jarlingar skrev:
Akta dig för att använda begreppet "-12V"
I datorvärlden finns både "12 volt minus" och "12 volt plus"
Mellan de tåtarna har du alltså 24 volt !
Mitt emellan finns de svarta trådarna med 0 volt.
Så du bör alltså skriva "0V" och "+12V"
Möjligen möjligen "-0V"
Om inte Daniel ser....
Ett mätinstrument är ett måste när man pillar med detta!B Bjober skrev:
Forum när det är som bäst! 
Fick leksatsen "Den lille bombteknikern" från @Dan_Johansson idag
Fick leksatsen "Den lille bombteknikern" från @Dan_Johansson idag
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
