J JBir skrev:
bilder från när jag byggde om mitt nätaggregat.
Ser ju superenkelt ut att fixa detta (y)

PSON är alltså en lågnivå som aktiveras med jord.

Och det verkar ju inte finnas några andra tekniska invändningar mot att det inte skulle fungera. :D
 
  • Gilla
Bjober och 1 till
  • Laddar…
J
Om du redan har ett nätaggregat så kan du kolla tabellen på sidan. Där finns antingen en eller två poster för +12V.
Gjorde en snabb googling och det verkar vara delade meningar kring att kombinera flera rails till en. Du kanske kan köra hälften av spridarna på ena railen och hälften på andra?
 
Bjussar på ett "kopplingsschema" jag knåpat ihop om någon annan också vill bygga en testbänk.

Elektroniskt kopplingsschema för testbänk med komponenter, kablar och anmärkningar för att rengöra och testa spridare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Att skicka 4 spridare på rengöring och uppmätning är ungefär samma kostnad som att bygga en egen utrustning, inkl en ultraljudstvätt :cool:
 
  • Gilla
Bjober och 1 till
  • Laddar…
J
Jarlingar Jarlingar skrev:
Ser ju superenkelt ut att fixa detta (y)

PSON är alltså en lågnivå som aktiveras med jord.

Och det verkar ju inte finnas några andra tekniska invändningar mot att det inte skulle fungera. :D
I värsta fall bränner du ett nätagg eller en säkring
Ja precis, PSON är bara en trigger för att nätaggregatet ska dra igång. Jag valde ett aggregat med strömbrytare och singel-rail för enkelhetens skull..
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
Kan du få fram nån form av id på aggregatet så jag kan utöva min Google Fu @Dan_Johansson så kan det absolut vara intressant (y):D
Det här var det jag hittade när jag rotade lite grann.. Kan ha något server-agg liggandes i nån låda kanske...

FSP är ju en hyfsat känd tillverkare med nån form av kvalitet i alla fall..

Edit :glömde bilden...
 
  • Etikett på en FSP Group nätaggregat med modellnummer FSP400-60THA och specifikationer för in- och utspänning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
J JBir skrev:
köra hälften av spridarna på ena railen och hälften på andra?
Ja det är möjligt om jag skaffar ett till solidrelä, se "kopplingsschema" ovan.
 
Jarlingar Jarlingar skrev:
Bjussar på ett "kopplingsschema" jag knåpat ihop om någon annan också vill bygga en testbänk.

[bild]

Att skicka 4 spridare på rengöring och uppmätning är ungefär samma kostnad som att bygga en egen utrustning, inkl en ultraljudstvätt :cool:
En varning bara!
Akta dig för att använda begreppet "-12V"
I datorvärlden finns både "12 volt minus" och "12 volt plus"
Mellan de tåtarna har du alltså 24 volt !
Mitt emellan finns de svarta trådarna med 0 volt.
Så du bör alltså skriva "0V" och "+12V"
Möjligen möjligen "-0V"
Om inte Daniel ser....;)
 
  • Gilla
Jarlingar och 1 till
  • Laddar…
J
B Bjober skrev:
En varning bara!
Akta dig för att använda begreppet "-12V"
I datorvärlden finns både "12 volt minus" och "12 volt plus"
Mellan de tåtarna har du alltså 24 volt !
Mitt emellan finns de svarta trådarna med 0 volt.
Så du bör alltså skriva "0V" och "+12V"
Möjligen möjligen "-0V"
Om inte Daniel ser....;)
Ett mätinstrument är ett måste när man pillar med detta!
 
  • Gilla
Jarlingar och 1 till
  • Laddar…
Forum när det är som bäst! :love:

Fick leksatsen "Den lille bombteknikern" från @Dan_Johansson idag :D

Elektronikreparation med öppen nätdel, ledningar, tänger, på gul hatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 2 till
  • Laddar…
Kom att tänka på denna videosnutt....

 
MathiasS MathiasS skrev:
Kom att tänka på denna videosnutt....

[media]
SNUTT?? Den var för f... en timme,:cool: Ge mej mer tid:cool:
 
K Keld skrev:
SNUTT?? Den var för f... en timme,:cool: Ge mej mer tid:cool:
ok, men det var runt 24 min jag tänkte ni skulle kolla. Spridartestbänk!
 
  • Gilla
Keld
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.