Hej,
Ersatte elpanna med en Bosch LVVP i somras. Gjort underverk för elräkningen men skapar också påtagligt ”brummande” i delar av huset när temperaturen går mot -5. Utedelen uppfattar jag som relativt tyst (delskäl till att jag köpte den) och det är inte direkt i rummet innanför den hörs mest. Gissar att det är vibrationer i rör/vägg/grund som borde gå att åtgärda. Efterfrågat service sen i november men firman är riktigt seg..
Utedelen är rätt lätt (1 fas, cirka 80kg) och ganska hög och det var därför de skruvade fast ställningen direkt i plattorna om jag minns rätt. Tycks vara slang fram till rören i källarväggen.
Hur skulle jag bäst sätta vibrationsdämpare och/eller kuddar/mattor på den här? Vilka bör jag köpa?
Andra tips?
Tack!