948 läst ·
2 svar
948 läst
2 svar
"Dammstrån" i grundfärgen
Nån som lyckats med samma bedrift som jag..? :-/ Efter att ha grundmålat fönstersmygen upptäckte jag nämligen små "dammstrån" som låg och gonade sig i färgen. Frågan är nu om dessa kommer att synas efter två lager täckfärg? Och om dom nu kommer att synas, kan man få bort dessa "strån" genom att slipa med fint papper på ytan innan man kör igång med täckmålningen?
/Pernilla
/Pernilla
Skall det bli snyggt, så måste du slipa ner "dammstråna" med ett fint sandpapper och städa bort ALLT slipdamm. Målar du vidare så blir det bara större fel
och du kommer att gå och reta dig på att du gjort så.
Va bra med så snabbt svar! 
Tänkte nästan att det skulle bli till att ta fram slippapperet igen... Tycker ändå att jag var noggrann med dammsugning och torkning innan jag började grunda ... men, men; skam den som ger sig. Tio timmars torktid och sen ska dammtrådarna få sig en slipomgång de sent ska glömma.
/P
Tänkte nästan att det skulle bli till att ta fram slippapperet igen... Tycker ändå att jag var noggrann med dammsugning och torkning innan jag började grunda ... men, men; skam den som ger sig. Tio timmars torktid och sen ska dammtrådarna få sig en slipomgång de sent ska glömma.
/P
Klicka här för att svara