Hej,
Har läst lite på forumet här med lika olika rekommendationer men inte riktigt hittat något som passar mig.. Jag har tagit fram en tegelvägg i köket som jag vill behandla. Den ska borstas av så viss del av putsen(stora bitar som sticker ut) som är kvar försvinner men jag vill ändå behålla den med en "hinna av puts" på teglet. Väggen är som ni ser inte i närheten av spis/ugn eller vatten.
Till min fråga: Finns det någon dammbindare eller annan behandling jag kan använda för att hålla väggen intakt till utseende men motverka att det lossnar puts, damm etc om man går emot den?
Stort tack på förhand!
Har läst lite på forumet här med lika olika rekommendationer men inte riktigt hittat något som passar mig.. Jag har tagit fram en tegelvägg i köket som jag vill behandla. Den ska borstas av så viss del av putsen(stora bitar som sticker ut) som är kvar försvinner men jag vill ändå behålla den med en "hinna av puts" på teglet. Väggen är som ni ser inte i närheten av spis/ugn eller vatten.
Till min fråga: Finns det någon dammbindare eller annan behandling jag kan använda för att hålla väggen intakt till utseende men motverka att det lossnar puts, damm etc om man går emot den?
Stort tack på förhand!
Produkter som diskuteras: "balsamterpentin"
Balsamterpentin
Balsamterpentin är en naturlig, organisk förening som vanligtvis utvinns från tallträd. Det används i flera olika områden, inklusive som lösningsmedel för oljebaserade målarfärger, lacker och vax. Balsamterpentin är också ett populärt
Läs mer
F falkn skrev:
Tack för tips. Har du något tips på hur jag ska borsta det? Spraya med blomspruta och sedan en rätt hård borste?A Sorku skrev:
Vi använde också linolja och terpentin. Blir lite mörkare. Prova att duscha med lite vatten på en bit så ser du ungefär hur det ser ut med linolja.C callsone skrev:Hej,
Stort tack på förhand!
Före
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Efter
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "linolja"
Linolja
Linolja är en naturlig olja som utvinns ur linfrön. Den är en populär ingrediens i flera olika produkter, inklusive målarfärg, träbehandlingar och polish. Linolja har förmågan att tränga djupt in i trä och skyddar det därigenom från att
Läs mer