Hej,
vi har dåligt tryck på det kommunala vattnet. Något varierande tryck, men ofta bara drygt en bar. (Nere i källaren) Det leder till att det knappt går att fylla på värmesystemet. Dessutom är det naturligtvis ännu sämre fart på vattnet i duschen på övervåningen. Enligt kommunens vattenbolag (Stockholm vatten) så är detta normalt tryck inom ett lågtrycksområde så jag kan inte förvänta mig någon hjälp därifrån.
Funderar på att investera i en hydropress/hydrofor.
Någon som har erfarenhet av detta? Blir det inte väldigt mycket spolande för att få fram kallt vatten när man har en stor uppvärmd vattenvolym buffrad nere i källaren?
Tacksam för alla råd.

I princip JA
Isolera hydroforen/pressen så tar det väldigt lång tid att det blir ljummet.
Hydroforen/pressen fylls ju på med kallt vatten även om du spolar varmvatten så det kanske inte är så stort problem.

protte

Vad är din tanke med hydropress? Den lär inte öka trycket, möjligen jämna ut flödet. 1 bar är väldigt lite även för duschning.

BAS skrev:
Vad är din tanke med hydropress? Den lär inte öka trycket, möjligen jämna ut flödet. 1 bar är väldigt lite även för duschning.
Jag hade tänkt mig någon sorts tryckstegringspump i kompination med hydrofor/hydropress. Borde väl finnas produkter med dessa hopbyggda?

En alldeles normal pumpautomat fixar till trycket. Ta en med stor hydropress.

Protte

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.