Jag har problem med att trycket i en av husets duschar är väldigt dåligt när man kör duschvarmt vatten (eller varmare). Om man drar ner värmen blir det bättre (även om det inte är jättebra då heller). I husets andra dusch är det bra tryck oavsett temperatur.
Fenomenet är någorlunda nytt, det har kanske gradvis blivit sämre men nu är trycket så lågt att det är störande.
Jag läste om att det kan finnas ett filter i blandaren (Mora Inxx A1 utlopp uppåt), så jag tog ut termostatinsatsen men ser inget jag kan göra med den. Insatsen har RSK-nr 834 51 30. Finns det något jag kan göra eller ska jag prova att byta termostatinsatsen?
Edit: duschen installerades för 4-5 år sedan
Fenomenet är någorlunda nytt, det har kanske gradvis blivit sämre men nu är trycket så lågt att det är störande.
Jag läste om att det kan finnas ett filter i blandaren (Mora Inxx A1 utlopp uppåt), så jag tog ut termostatinsatsen men ser inget jag kan göra med den. Insatsen har RSK-nr 834 51 30. Finns det något jag kan göra eller ska jag prova att byta termostatinsatsen?
Edit: duschen installerades för 4-5 år sedan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Klicka här för att svara