Hej,vi har precis tagit över mina föräldrars hus,vi har haft kommunalt vatten tidigare så detta med eget vatten är nytt för oss,huset har djupborrad brunn,problemet är att när man tex vattnar blommorna med vattenslangen är det jättebra tryck direkt för att efter nån minut blir trycket sämre,kommer fortfarande bra med vatten men märks tydligt att trycket minskar,kollade trycket på hydropressen och den var bara på 0,5 bar,öppnade kranarna o stängde av pumpen o fyllde upp den till 2 bar men fortfarande ingen skillnad,kollade sen tillslaget o det är inställt på 3,5 bar och vart det i alla år,sänkte det till 2,5 bar men då blev trycket sämre ändå,provade höja tillslaget till 4,5 o då var det bra tryck o trycket varade mkt längre men tillslut blev trycket sämre,mina föräldrar borrade -77 och hydropressen är sen -77 oxå,har ni några idéer om vad som kan hänt,kan hydropressen ha beckat igen längst ner så inte vattnet kommer in i den tro,den är ju ändå 46 år gammal,gummiblåsan inuti den verkar hel då det inte kommer nåt vatten ur den när jag trycker på ventilen.

Har du fyllt på luft i hydropressens gummiblåsa till angivet tryck? Brukar stå på hydropressens typskylt vad som är rätt tryck.

Ja jag har fyllt blåsan till olika tryck o samma hela tiden,tillslagstrycket står på 3,5 och har testat 3,2 i lufttryck men ingen skillnad

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.