Uppdatering:
Hantverkarna gav med sig att det inte var dåligt kaklat och hade anställt en kakelsättare för att göra om jobbet. Efter att den nya kakelsättaren var här så är jag fortfarande inte nöjd.
Jag anser att linjerna är inte helt raka. Kräver jag för mycket eller är detta acceptabelt?
Jag låter er bestämma.

IMG_1035.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

IMG_1036.jpg
Skapa konto

IMG_1038.jpg
Skapa konto

IMG_1037.jpg
Skapa konto

men detta blev väl värre eller? raderna är ju riktigt snea och dessutom är det väl en ganska stor bit borta på sista biten i överkant ? sedan kan du ta en bild som är en bit bort zommar man in kan det mesta se fel ut;)

Du menar att dom gav med sig att det var dåligt kaklat?

Jag hade tvingat dom att göra om om det var mitt kök.

T
Jisses alltså, det såg bättte ut första omgången:p

Kromo skrev:
men detta blev väl värre eller? raderna är ju riktigt snea och dessutom är det väl en ganska stor bit borta på sista biten i överkant ? sedan kan du ta en bild som är en bit bort zommar man in kan det mesta se fel ut;)
Här kommer det när det är zoomat ut lite
IMG_1039.jpg
Skapa konto

IMG_1040.jpg
Skapa konto

P
Var han nykter när han satte upp detta?
Eller bara enögd och enarmad?
Det här ser ut att vara satt på fri hand av en gästarbetare

Mikael_L
Tja, jag tycker det ser ganska bra ut.
OK lite taggning om man fingranskar, men det allmänna intrycket är väl ganska bra. Det verkar vara mycket mindre fogsprång nu!?

Jag tror inte jag gjort bättre själv iaf. Men det är ju ingen referens iofs då jag inte jobbar med sånt här. :)

Mikael_L skrev:
Tja, jag tycker det ser ganska bra ut.
OK lite taggning om man fingranskar, men det allmänna intrycket är väl ganska bra. Det verkar vara mycket mindre fogsprång nu!?

Jag tror inte jag gjort bättre själv iaf. Men det är ju ingen referens iofs då jag inte jobbar med sånt här. :)
Du kan väl inte mena att det är rakt och ser snyggt ut!!!

Vi amatörer använder kakelkryss. Då blir det inte sån där taggning...

• Gilla
largab
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
b8q skrev:
Vi amatörer använder kakelkryss. Då blir det inte sån där taggning...
Nä... då blir det ännu värre om det inte är sågade plattor som är exakta i måtten ;)

Tacka vet jag snören så man kan justera och ett ögonmått som fungerar ;)

• Gilla
mångstekta och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp skrev:
Det var ju just det...:o Har letat efter fungerande ögonmått i varenda tänkbar butik inklusive utlandsimport via nätet. Gått bet hittills. Så som extremt sällan kaklande/klinkrande amatör blir det nog "nedstuckna" kryss även nästa gång.

Hantverkaren måste glömt ögonmåttet hemma:eek:. Men för att vara lite seriös så borde man väl kunna förvänta sig lite bättre särskilt när hantverkaren ska göra om och göra rätt.

Mikael_L skrev:
Om du kör med kakelkors är det omöjligt att få det så snett. Det är nästan omöjligt att inte få det bra om du inte slarvar...

Paul-Staffanstorp skrev:
Nä... då blir det ännu värre om det inte är sågade plattor som är exakta i måtten ;)

Kakelsättaren använde snören :(

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.