Hej!

Jag har 3st äppelträd som är runt 5 år gamla och dom har växt sig lite okontrollerade och fula.
Så jag läste på endel om beskärning men valde tillslut att anlita en trädgårdsmästare istället. Så man klipper träden efter en vision om hur dom kommer att bli.

Sagt och gjort, men jag tycker att vissa snitt ser dåligt utförda ut. Vad jag förstått ska snittet vara fint och rakt av.
Träden ser mkt bra ut efter beskärningen men snutten ser sådär ut.

Vad säger expertisen? Närbild på ett nyligen beskuret äppelträdsgren med ojämnt snittyta, i en snöig trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på ett nyligen beskuret grensnitt på ett äppelträd mot en snöig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

holmberg87 holmberg87 skrev:
Hej!

Jag har 3st äppelträd som är runt 5 år gamla och dom har växt sig lite okontrollerade och fula.
Så jag läste på endel om beskärning men valde tillslut att anlita en trädgårdsmästare istället. Så man klipper träden efter en vision om hur dom kommer att bli.

Sagt och gjort, men jag tycker att vissa snitt ser dåligt utförda ut. Vad jag förstått ska snittet vara fint och rakt av.
Träden ser mkt bra ut efter beskärningen men snutten ser sådär ut.

Vad säger expertisen?[bild] [bild]
Är ingen expert men jag hade skurit bort fnaset med en ren kniv. Längden på tappen ser väl ut som de längsta jag själv lämnar.

Ja fnaset bör väl tas bort, tycker de är konstigt att man lämnat det så.
Själva placeringen av snitten ser i övrigt bra ut

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.