Hej
Jag har ftx på min kallvind och när aggregatet installerades isolerades såklart också alla rör där uppe som går genom oisolerade utrymmen. Detta utfördes av samma företag som installerade själva aggregatet.

Nu drygt 1.5 månader senare har isoleringen börjat lossna. Det är klart att jag kommer reklamera detta men jag skulle vilja veta om någon här kan berätta för mig vilken slags isolering har använts, pga bilderna.

Det verkar vara stenull med tejp och ståltråd, såg rätt okej ut när det var ny så jag undrar vad som har gått fel egentligen. Jag skulle gärna vilja ha en installation som håller 20 år. Borde han inte använda nån slags nätmatta? Går det att lägga en sån nätmatta över nuvarande isoleringen? Eller måste allt göras om?

• Isolering med aluminiumfolie som lossnat från ett ventilationsrör på en kallvind.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Isolering på ventilationsrör har börjat lossna på en kallvind, delvis avtäckt med tejp och ståltråd synliga, eventuellt stenull använd som material.
    Skapa konto
  • Ventilationsrör på kallvind med lossnande isolering av stenull, täckt med reflekterande tejp.
    Skapa konto
  • Lös stenullsisolering och aluminiumtejp uppdelat kring rör på kallvind, delvis lossnat, synlig isolering utan skydd.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.