2 219 läst ·
9 svar
2k läst
9 svar
Dålig respons från husleverantörer
Hej!
Vilka erfarenheter har ni av att få respons från husleverantörer?
Jag och min sambo har ritat på ett eget hus som vi skickat runt till några husleverantörer. De har i regel varit snabba på att ringa upp och berätta ungefär var priset hamnar för ett stommonterat hus från dem, vad som ingår etc.
Men sen är det stopp
De lovar skicka material så att man kan gå igenom i lung och ro hemma och jämföra. Men inget kommer med posten >
Ska man verkligen behöva ringa och tjata på dem att skicka det de lovat ???
Vilka erfarenheter har ni av att få respons från husleverantörer?
Jag och min sambo har ritat på ett eget hus som vi skickat runt till några husleverantörer. De har i regel varit snabba på att ringa upp och berätta ungefär var priset hamnar för ett stommonterat hus från dem, vad som ingår etc.
Men sen är det stopp
De lovar skicka material så att man kan gå igenom i lung och ro hemma och jämföra. Men inget kommer med posten >
Ska man verkligen behöva ringa och tjata på dem att skicka det de lovat ???
Känner igen det där till viss del.
Så fort man vill ha svar på något som avviker från standard är det genast jobbigt.
Verkar vara lite av "byggboom" i landet.
En säljare jag pratat med förklarade att han säljer ca 4 ggr fler hus nu än för några år sedan.
Så fort man vill ha svar på något som avviker från standard är det genast jobbigt.
Verkar vara lite av "byggboom" i landet.
En säljare jag pratat med förklarade att han säljer ca 4 ggr fler hus nu än för några år sedan.
Välkommen till verkligheten....
Lycka till!

Lycka till!
Ja, det är sådant tryck nu så de rackarna kan sålla en del bland de hugade nybyggarna. Känner de att det kan bli en besvärlig kund på något sätt så blir man nog lättare avpolleterad. Numera verkar det som om de bara vill att man ska komma in och peka på ett hus i katalogen och säga att: Jag tar det helt som det är, utan ändringar... Ska vi skriva idag eller i morgon?! ;D
Klicka här för att svara