Hej, jag flyttade in i huset för ungefär 1 månad sedan, märkte då hur torr i munnen jag blev, men tänkte inte mer på det med tanke på att dom hade renoverat. När jag andas och drar djupa andetag så känns det nästan som att träspån/små patiklar flyger in i munnen på en. Nästan som man stog på ett sågverk. Vi blir även torra i munnen och täpta i näsan, när jag vaknade idag blvar jag även hes :/ När min mor var på besök så nös hon 4-5 gånger efter varandra, och hon hade inte fått liknande attack samma dag, när jag la min son för att sova fick han samma nys attack (samma rum). Det dom har gjort med huset är, dom har bytt nästan alla lister, dörrar/golv/tak, målat om 2 rum samt rivit ner tapet från dom rummen. När jag ställer mej nära dörrlisterna och drar riktigt djupa andetag så känns det som det kommer mer från listerna än från mitten av rummet. Jag har även satt upp 3 fläktar vara 2 i rummet där mor/son fick nysattack. Är det någon som har en ide vad det kan vara? Börjar få lite panik då jag har en som på knappt en vecka gammal