Jag har byggt ut mitt Unifi-nätverk med ett par AP, en i verkstaden och en i gäststugan. Körde ett hastighetstest i Wifiman ute i gäststugan och den hade en hastighet på ca 95 upp och 95 ner, övriga AP ligger på ca 240/240.
Vad kan denna skillnad på hastighet bero på? Vägen till AP går via två flex mini switschar, allt ska vara uppdaterat med senaste mjukvara.
Vad kan denna skillnad på hastighet bero på? Vägen till AP går via två flex mini switschar, allt ska vara uppdaterat med senaste mjukvara.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 315 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 315 inlägg
Du får ju mycket bra ledtrådar i controllergränsnittet.Hennke85 skrev:
Kör du senaste?
https://ui.com/download/releases/network-server
På "framsidan" får man ju direkt ett betyg sedan kan man klicka sig vidare för felsökning.
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 315 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 315 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 682 inlägg
Att alla fyra par i kabeln inte funkar och kommunikationen sker med Fast Ethernet, dvs 100/100.
Fe=Fast Ethernet=100Mbps
https://community.ui.com/questions/Wired-Experience-FE/5cf5b4bc-f20c-422c-8390-723496a28a68
Haha trea på bollen
https://community.ui.com/questions/Wired-Experience-FE/5cf5b4bc-f20c-422c-8390-723496a28a68
Haha trea på bollen
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 315 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 315 inlägg
En liten följdfråga, kollade igenom de trådanslutna klienterna och konstaterade att några också var märkta med Fe, är det så att apparaten inte kan ta emot mer data än 100/100 och därför får denna märkning. Borde en sex år gammal smart TV kunna få GbE eller är det Fe som gäller där, hade 95/95 när jag gjorde hastighetstest på den.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
