395 läst ·
4 svar
395 läst
4 svar
Dålig drevmån
Håller på att byta fönster i min 60/70 tals villa. Det är dålig drevmån i alla( har köpt standard mått) men i ett av de jag bytt sist är det sämre än så. Huset är murat efter original monteringen av fönster o dörrar så svårt att dreva från utsidan. Vad skulle ni gjort för att lösa detta, kommer inte köpa nytt fönster dock. Finns det fogskum med smalare pip på? Skulle man våga såga bort lite i karm? Hjälp mig med tips. Det är trä fönster med alu utsida
Medlem
· Blekinge
· 12 234 inlägg
Jag har hyvlat bort ett par millimeter från karmen i en liknade situation. Men annars håller jag med AndersS.
Jag hade fogat från insidan. Men med så liten luftspalt som ts har och murat är det inga problem att lägga en sträng även på utsidan, ev. beroende av avstånd bara pressa i lite drevisolering med en spackelspade från utsidan.
Klicka här för att svara