Byggahus.se

Daikin C35-R vs Panasonic HZ35UKE

1. O
    Medlem Nivå 1
    Hej allihopa!

Till vintern är det värmepumpdags. Den gamle är från 2006 så jag hoppas på en förbättring på ca 300kr i månaden.

Hade tok bestämt mig för en Panasonic Hz35uke. Men läste någon guide här om Daikin är bättre så hittade en på polarpumpen som dessutom var lite billigare.

Frågade en kollega och han sade: panasonic är sämre. Jag ba va? Han ba ja! Jag ba Okej.

Men vad säger ni? Just nu lutar det åt Daikin.
    Modellerna jag kollat på är
    Daikin C35-R och Panasonic Hz35uke.

Peace ☮

• Laddar…
  2. C
    Medlem · Nivå 9
    Dom ”bättre” Daikin modellerna säljs inte via postorderfirmorna, tyvärr så visar ingen av dom ”riktiga” Daikinåterförsäljarna priser på modellerna så du måste kontakta närmaste återförsäljare för hembesök.

HZ35 ger inte så mycket mer effekt när det är kallt ute jämfört med HZ25 och prisskillnaden mellan dom är då för stor för att välja 35:an .

Kolla även längden på garantier då det kan skilja mellan återförsäljare beroende på hur dom har köpt in dom.

• Laddar…
  3. electroluxaren
    Medlem · Nivå 20
    Köp en mitsubishi LN 35 i stället så slipper du välja och blir mycket lyckligare

4. C
    Medlem · Nivå 9
    Gäller även vid köp av Mitsubishi Electric och tex LN HERO att man köper via rätt återförsäljare så man får den 5åriga garantin och att Mitsubishi Electric Sverige står bakom.

Går man in på mitsubishivillavarme.se och klickar på återförsäljare så ser man ett urval återförsäljare man kanske inte ska välja i första hand;)

LN HERO är dock en trevlig modell :ok:

5. O
    Medlem Nivå 1
    Skall kasta ett getöga