Hmmm, det som inte framgår är att garantin på beslagen endast gäller om man kan hitta ett produktionsfel. Inte slitage...

Bytet klart. bara 1 vecka senare än vad som var preliminärt sagt vid beställningen. Allt har funkat klockrent från offert,beställning leverens & montering. Kommer absolut rekommendera MF till andra. Redan har 2st grannar begärt in offert.

Hej igen.
Nu var det ett tag sedan jag bytte mina fönster och har varit dålig på att uppdatera här.
Jag valde, som jag skrivit tidigare i tråden, Tanumsfönster. Fina gedigna träfönster. MF valde jag bort i ett tidigt skede mycket pga deras säljare.... Men när man läser om allt strul som många har med MF så ångrar jag inte mitt val.
Har nu levt med mina fönster i drygt ett år och är 100% nöjd. Enda grejen som felade när jag monterat dem var en tätlist som lossnat i ett hörn pga för liten marginal mellan karm och båge. Detta har deras servicekille varit här och justerat och bytt tätlist till ny.

Jag kan inte annat än att varmt rekommendera Tanumsfönster!

/Sangris

Putte68: Anledningen till att jag bytte till underhållsfria fönster var ett självklart val för oss. Varför betala 140" för fönster till vår kåk, med PVC fönster betalade vi inte ens 50"
Jag kan förstå att de som byter fönster i storstäder mm där man får ut mer pengar bara man har målat en vägg. I lilla Hallsberg får man knappt huset sålt. Här kan man inte välja vilket pris man ska få för huset utan man får vara glad om man får det sålt. Vårt hus köpte vi för 790" ska då en tredjedel av husets värde läggas på nya fönster som man iaf inte får tillbaka om man säljer huset ett år senare?
Visst får man vad man betalar för men ibland är det jäkligt skönt att få en balkongdörr som går lätt att stänga även om det är vinter som sommar.
Har aldrig ångrat mitt köp, inte heller mina 3 närmsta grannar som också bytt till samma fönster.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.