5 485 läst ·
18 svar
5k läst
18 svar
Dags för nya fönster
Sida 1 av 2
hej,
Vi har precis fått en offert från Mockfjärdsfönster, 11 enheter, 8st 12x13 varav 2 fasta 1 12x9 samt 2 12x18, det e deras premium vrid fönster med aluminium. monterat å klart karm i karm för 119000kr... Låter det vettigt att ta detta lr ska man jaga runt efter billigare??? Dom hade ju väldigt förmånliga räntor för avbetalning nu iaf.
Någon som har erfarenhet från MF å deras montörer i Katrneholns området??
Vi har precis fått en offert från Mockfjärdsfönster, 11 enheter, 8st 12x13 varav 2 fasta 1 12x9 samt 2 12x18, det e deras premium vrid fönster med aluminium. monterat å klart karm i karm för 119000kr... Låter det vettigt att ta detta lr ska man jaga runt efter billigare??? Dom hade ju väldigt förmånliga räntor för avbetalning nu iaf.
Någon som har erfarenhet från MF å deras montörer i Katrneholns området??
p.g.a att huset är tilläggs isolerat samt putsat in på dom gamla karmarna ( för ca 15år sedan) så är det väldigt stor risk att putsen kommer släppa när dom gamla demonteras.
jo lite glas yta försvinner, men inte så mkt p.g.a att mitt stolpen blir smalare.
jo lite glas yta försvinner, men inte så mkt p.g.a att mitt stolpen blir smalare.
Velfac 200 är ju ett fönster annars som är avsett för att monteras karm i karm.
Mockfjärd ingår ju i velux/velfac koncernen så det borde kunna offerera sådana oxå tycker man. Men jag är inte säker på att det blir billigare men glasytan blir iaf inte mindre.
Mockfjärd ingår ju i velux/velfac koncernen så det borde kunna offerera sådana oxå tycker man. Men jag är inte säker på att det blir billigare men glasytan blir iaf inte mindre.
Jodå, jag har läst igenom den tråden... Men d verkar ju inte vara någon från vårat område som ej är nöjd. Dom bjuder på halva mont kostnaden å så tar rot avdraget andra halvan.
Lutar nog åt att vi köper detta, ska försöka få med en fönsterdörr som jag monterar själv, då slår vi till..
Lutar nog åt att vi köper detta, ska försöka få med en fönsterdörr som jag monterar själv, då slår vi till..
Be säljaren om referenser ! Och då vill du ha det tre senaste kunderna som de monterat hos...Alltså låt inte säljaren välja referenser sen e det bara och ringa o prata med dem.micke_p78 skrev:
Jag vet att det skiljer mycket mellan olika snickare en del har mycket samvete och kvalitetskänsla och en del har lite samvete och lite kvalitetskänsla. Så är det också med rörmokare,elektriker mfl...
Hmmm.....bjuder dom på halva montagekostnaden och du får dra av den andra halvan i ROT-avdrag?
Jag är inte insatt i hur ROT-systemet fungerar men om de fakturerar halva arbetskostnaden så får du väl bara dra av hälften på det? eller? och då blir ju ROT-avdraget bara 1/4 av ursprunget....
Sen har inte Mockfjärd egna montörer utan de lejer in olika byggfirmor för arbetet och det kan bli lite hursomhelst...
Mockfjärdsfönster har jag ratat direkt. Mycket pga av deras återförsäljare i mitt område. Jag har däremot fått en intressant offert idag på Tanumsfönster. Har bett att få den kompletterad, så jag har inte något klart pris ännu, men i grunden intressant jämfört med många andra fönster. Det jag annars lutar åt är ERA-fönster.
Jag är inte insatt i hur ROT-systemet fungerar men om de fakturerar halva arbetskostnaden så får du väl bara dra av hälften på det? eller? och då blir ju ROT-avdraget bara 1/4 av ursprunget....
Sen har inte Mockfjärd egna montörer utan de lejer in olika byggfirmor för arbetet och det kan bli lite hursomhelst...
Mockfjärdsfönster har jag ratat direkt. Mycket pga av deras återförsäljare i mitt område. Jag har däremot fått en intressant offert idag på Tanumsfönster. Har bett att få den kompletterad, så jag har inte något klart pris ännu, men i grunden intressant jämfört med många andra fönster. Det jag annars lutar åt är ERA-fönster.
Har lagt en order hos MF nu iaf. lite har jag märkt att man får oftast vad man betalar för. Kollade runt bland lite andra firmor här i kring å så mkt skilnad i pris va d inte. Sen spelade nog säljaren in lite, väldigt trevlig kille (Bert) Å d som kändes ännu bättre va att när vi skulle skriva avtalet så kom han hem å gick igenom allt igen, dessutom kom även snickaren som skall montera det hela å vi alla tre gick igenom hela huset så att allt va rätt mätt å att d inte skulle bli någe bök å montera.
Bokat för byte V26.
Återkommer å berättar hur det blev.
Bokat för byte V26.
Återkommer å berättar hur det blev.
Ska som nykomling på forumet berätta några saker som jag fått höra från säkra källor.
Mockfjärdsfönsters försäljning och montering utförs av franchise-tagare. Alltså helt vanliga småföretag som i sin tur kan ha ytterligare säljare/snickare anställda.
Alla kampanjer bekostas av säljarna själva. Man kan säga att en "montering ingår"-kampanj egentligen bara är prutmånen på en vanlig affär. Liksom; en ytterdörr på köpet, 8:nde fönstret gratis osv. En säljare som sitter framför er med en dator framför sig ser hel tiden hur mycket han kommer att tjäna på affären, alltså räkna alltid med att vinsten för säljaren är runt 20 - 30% av den totala offererade summan. Mera prutmån finns alltså alltid...
Och som tidigare skrivits på detta forum; Mockfjärd, Traryd och SP tillverkas på samma fabrik i Edsbyn. Dock olika tillverkningslinjer... Denna fabrik ägs till viss del av Velux-gruppen.
Mycket strul inom Mockfjärd har berott på dålig kommunikation mellan montörer och säljare. Och framförallt säljare som har lite för bråttom och inte har tillräckligt med kunskap om byggnadsteknik och konstruktion. Begär gärna av säljaren att få träffa montören för en genomgång av affären innan ni skriver på, ingen brådska alltså.
Och när ni väl får eran leverans så granska noga alla fönster innan chauffören åker iväg. Tag omedelbart kontakt med säljaren eller ännu hellre Mockfjärds huvudkontor om nåt verkar skadat. Likaså efter avslutat montage. Stå på er!
Glöm inte heller bort att garantin på fönster (oavsett tillverkare) gäller röta i trä, skräp mellan rutorna (isolerrutor) och formhållbarhet. Inte funktion på beslag eller dylikt. Kanske nåt som nån har någon nytta av.
Mockfjärdsfönsters försäljning och montering utförs av franchise-tagare. Alltså helt vanliga småföretag som i sin tur kan ha ytterligare säljare/snickare anställda.
Alla kampanjer bekostas av säljarna själva. Man kan säga att en "montering ingår"-kampanj egentligen bara är prutmånen på en vanlig affär. Liksom; en ytterdörr på köpet, 8:nde fönstret gratis osv. En säljare som sitter framför er med en dator framför sig ser hel tiden hur mycket han kommer att tjäna på affären, alltså räkna alltid med att vinsten för säljaren är runt 20 - 30% av den totala offererade summan. Mera prutmån finns alltså alltid...
Och som tidigare skrivits på detta forum; Mockfjärd, Traryd och SP tillverkas på samma fabrik i Edsbyn. Dock olika tillverkningslinjer... Denna fabrik ägs till viss del av Velux-gruppen.
Mycket strul inom Mockfjärd har berott på dålig kommunikation mellan montörer och säljare. Och framförallt säljare som har lite för bråttom och inte har tillräckligt med kunskap om byggnadsteknik och konstruktion. Begär gärna av säljaren att få träffa montören för en genomgång av affären innan ni skriver på, ingen brådska alltså.
Och när ni väl får eran leverans så granska noga alla fönster innan chauffören åker iväg. Tag omedelbart kontakt med säljaren eller ännu hellre Mockfjärds huvudkontor om nåt verkar skadat. Likaså efter avslutat montage. Stå på er!
Glöm inte heller bort att garantin på fönster (oavsett tillverkare) gäller röta i trä, skräp mellan rutorna (isolerrutor) och formhållbarhet. Inte funktion på beslag eller dylikt. Kanske nåt som nån har någon nytta av.